مشکل آب شرب ۱۷ روستای شهرستان نهاوند حل شده است و بیش از ۲۱ میلیارد تومان نیز برای آبرسانی به روستا‌های شهرستان نهاوند در طرح جهاد آبرسانی هزینه شده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان نهاوند گفت: در شهرستان نهاوند با توجه به خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی‌ها در سال‌های اخیر متاسفانه آب چاه و سفره‌های زیرزمینی کاهش پیدا کرد و باعث شد که تعدادی از روستا‌های شهرستان با تنش کم‌آبی مواجه شوند.

علیهاشم ده‌پهلوان گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر با تلاش‌های انجام شده توسط امور آب و فاضلاب شهرستان نهاوند و اجرای طرح جهاد آبرسانی مشکل حاد آب شرب تعدادی از این روستا‌ها حل شده که نیاز است برای رفع همیشگی مشکلات آب شرب و کشاورزی در شهر سراب‌ها مطالعات و کار پژوهشی صورت بگیرد.

او گفت: طی دو سال گذشته ۱۷ چاه آب در روستا‌های شهرستان حفر شده که ۱۲ مورد آن از اعتبارات دولتی و پنج مورد نیز از محل اعتبارات جهاد آبرسانی صورت گرفته است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان نهاوند با بیان اینکه بیش از ۲۱ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستا‌های شهرستان نهاوند در طرح جهاد آبرسانی هزینه شده است، گفت: طی سه سال گذشته مشکل آب شرب تعداد زیادی از روستا‌های این شهرستان از جمله روستای توانه که خیلی حاد بود حل شده و خوشبختانه در حال حاضر مشکلی وجود ندارد.

ده‌پهلوان گفت: در حال حاضر حفر چاه دو روستای گوشه بدیع‌الزمان و عباس‌آباد شیراوند در مراحل پایانی کار قرار دارند و طی روز‌های آینده وارد مدار می‌شود و مشکل آب شرب این دو روستا هم حل خواهد شد.
او گفت: برای حل مشکلات آب شرب روستا‌های شهرستان نیاز به همراهی مردم و فرهنگ‌سازی برای ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ قرار گرفتن برخی روستا‌ها و شهر گیان به شبکه آبفار می‌باشیم، زیرا خدمات شایسته بدون پرداخت آب‌بها امکانپذیر نمی‌باشد و در بحث شاخص امور مشترکین در شهر گیان و چند روستای شهرستان بسیار ضعیف هستیم. 

ده‌پهلوان در ادامه به پروژه احداث شبکه فاضلاب شهر نهاوند اشاره کرد و گفت: ۹۰ کیلومتر از احداث کامل شبکه فاضلاب شهر نهاوند باقی‌مانده است که اعتباری افزون‌بر ۸۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد که می‌توان با کمک نماینده شهرستان از طریق ماده ۵۶ برای این موضوع اقدام شود.

برچسب ها: آب و فاضلاب ، کم آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار