فرماندار سیب و سوران گفت: بازی‌های بومی و محلی غنی از آداب، رسوم و فرهنگ‌هایی هستند که بیانگر فرهنگ مردمان این سرزمین هستند.

 فرشاد گرگیج در نشست هماهنگی که به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و با حضور مدیر، کارشناسان و رؤسای هیئت‌های ورزشی اداره ورزش و جوانان برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن هفته تربیت‌بدنی و ورزش گفت: بازی‌ها نمودهای اجتماعی و فرهنگی هر جامعه محسوب می‌شوند و ویژگی اصلی بازی، درس‌آموزی و سازگاری با محیط طبیعی و اجتماعی آن است و بازی‌های بومی و محلی غنی از آداب، رسوم و فرهنگ‌هایی هستند که بیانگر فرهنگ مردمان این سرزمین است؛ به همین جهت توجه ویژه به بازی‌های بومی و محلی و افزایش رشته‌های متنوع سازگار با محیط و فرهنگ جامعه محلی در دستور کارورزش و جوانان شهرستان قرار گیرد.

وی ادامه داد: بازی‌های بومی و محلی نمادهایی از آداب و فرهنگ اجتماعی هر منطقه است که نقش بسزایی در استعدادیابی و پرورش جسم دارد. بازی‌ها بهترین موقعیت‌ها را برای فرد فراهم می‌آورند و در پرورش جسم و روان بسیار مؤثر هستند. هدف ما این است که رشته‌های متعدد و متنوع ورزشی متناسب باسلیقه‌های متفاوت برای تمام افراد جامعه، فراهم کنیم؛ بنابراین، دیدگاه و رویکرد در حوزه مدیریت ورزشی شهرستان این است که به‌جای فعالیت در چند رشته خاص بتوانیم با ایجاد رشته‌های بیشتر به سلایق متفاوت پاسخ دهیم و به این طریق علاقه و توجه جامعه را به انجام فعالیت‌های ورزشی جلب کنیم.

 فرماندار سیب و سوران مهم‌ترین برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه تربیت‌بدنی شهرستان را توسعه امکان ورزشی دانست و بیان کرد: توسعه سرانه اماکن ورزشی مهم‌ترین کاری است که در بحث ورزش می‌توان انجام داد. شهرستان سیب و سوران به لحاظ وسعت جغرافیایی و همچنین هم‌افزایی و مشارکت مسئولین شهرستان ظرفیت خوبی در جهت افزایش سرانه اماکن ورزشی را دارد.

 فرشاد گرگیج در پایان عنوان کرد: به همه ورزشکاران و کسانی که قلبشان برای ورزش می‌تپد، این ایام را تبریک می‌گویم و از هرکس که دلسوز سلامت خود و خانواده‌اش است دعوت می‌نمایم در فعالیت‌های ورزشی شرکت کند. از ایده‌ها و پیشنهادهای ورزشی استقبال می‌کنیم و از آنان می‌خواهم در بخش اجرایی در کنار مجموعه ورزش و جوانان شهرستان باشند.

لازم به ذکر است؛ بنابراین ارزش و ضرورت روز ۲۶ مهرماه در تقویم رسمی کشور آغاز هفته‌ای است که به نام تربیت‌بدنی نامیده شد. هفته تربیت‌بدنی مجالی است تا اهمیت و ضرورت ورزش به‌عنوان تضمینی برای سلامت جامعه یادآور آحاد مردم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار