دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: هشت هزار و ۳۰۰ نفر از کارناوال و اجرا‌های روز اول هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی بین المللی مریوان دیدن کردند.

فاتح بادپروا اظهار کرد: بازرس‌ها در محل اجرای نمایش‌ها حاضر هستند و آمار تماشاگران هر نمایش، جداگانه محاسبه می‌شود.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی در صبح امروز خبر داد و افزود: ۵۴ نفر در این کارگاه شرکت کردند و گواهی حضور آنان در کلاس‌ها صادر می‌شود.

بادپروا بر لزوم ثبت نام علاقمندان در سامانه برای شرکت در کلاس‌ها تاکید کرد و گفت: برای روز‌های دوشنبه و سه شنبه نیز کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد و در قبال آن هیچ هزینه‌ای نیز از شرکت کنندگان دریافت نمی‌شود.

دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با بیان اینکه ثبت نام در هر کلاس به صورت جداگانه انجام می‌شود و به صورت رسمی اطلاع رسانی هم شده است، ادامه داد: امروز استقبال از کارگاه‌های آموزشی فوق العاده بود.

بادپروا به اجرای ۱۸ نمایش در روز دوم جشنواره در اماکن تعیین شده اشاره و اضافه کرد: برای رونق اقتصادی و حضور هنرمندان در اماکن گردشگری یا بازار مریوان، صبح‌ها نمایش نداریم، ضمن اینکه در هیچ جشنواره‌ای صبح نمایش اجرا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کیفیت نمایش‌ها از کمیت آن مهمتر است، اضافه کرد: از ۱۳۷ اثر شرکت کننده در تئاتر خیابانی هفدهم، ۱۵ اثر انتخاب شد که نشان از تخصصی بودن و اهمیت کیفیت در این جشنواره دارد.

دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان تاکید کرد: از لحاظ مالی هیچگونه کمبودی نداریم و ۵۰ درصد هزینه ورودی گروه‌های شرکت کننده قبل از شروع جشنواره، پرداخت شده و روز سه شنبه بقیه هزینه‌ها هم پرداخت خواهد شد.

بادپروا به این هم اشاره کرد ارزیابی رسانه‌های برتر براساس حضور خبرنگاران در جشنواره و دست اول بودن خبر‌ها انجام می‌شود.

هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی بین‌المللی مریوان از ۲۱ مهر آغاز شد و تا ۲۵ مهر ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.