رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: انتشار تصاویر یک مورد حیوان آزاری در یکی از روستا‌های این شهرستان منجر به شناسایی و دستگیری متهم شد.

رحیم عبدالکریمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: فیلمی در فضای مجازی از یک فرد حیوان آزار در یکی از روستا‌های بخش سیمینه این شهرستان منتشر شده بود که در آن اقدام به آزار و کشتن یک قلاده روباه کرده بود.

وی اضافه کرد: با اقدامات و بررسی‌های اداره حفاظت محیط زیست بوکان این فرد متخلف شناسایی و پس از دستگیری به مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان ادامه داد: هر گونه حیوان آزاری محکوم بوده و با متخلفان برابر قانون و با قاطعیت تمام برخورد قانونی خواهد شد.

عبدالکریمی افزود: هر گونه آسیب زدن به حیوانات وحشی از جمله گرگ و روباه هر چند زیانی هم به مردم رسانده باشد، مصداق حیوان آزاری است و طبق قانون جرم محسوب می‌شود.

وی گفت: بر اساس ماده ۹ بند ۱۶ (ماده ۶۶ قانون آئین دادرسی کیفری)، اساسنامه انجمن حمایت از حیوانات مصوب وزارت کشور، برابر مقررات کشتن، تلف و ناقص کردن حیوانات جرم محسوب می‌شود و پای کسانی که حیوان آزاری می‌کنند، به دادگاه کشیده می‌شود.

وی از شهروندان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از شکار و صید، حمل، عرضه و خرید و فروش انواع جانواران وحشی و آزار رساندن به حیوانات را به اداره حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.