کاظمی گفت: سازمان غذا و دارو موفق به توسعه و تکمیل سامانه صدور پروانه بهره‌برداری، سامانه پذیرش نمونه و درگاه‌های پرداخت جدید شده است.

سعید کاظمی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو، اعلام کرد که این سازمان به‌منظور بهبود خدمات و تسهیل در روند صدور پروانه‌های آزمایشگاهی، موفق به توسعه و تکمیل سامانه صدور پروانه بهره‌برداری، سامانه پذیرش نمونه و درگاه‌های پرداخت جدید شده است.

کاظمی گفت: در سال جاری، با تلاش مستمر تیم‌های مربوطه، موفق به صدور ۳۴ پروانه بهره‌برداری برای آزمایشگاه‌های همکار، مجاز و مجاز تولیدی شدیم.

او افزود که تعداد نمونه‌های پذیرش‌شده نیز به ۱٬۴۱۷٬۰۶۱ رسید که نشان‌دهنده فعالیت چشمگیر این آزمایشگاه‌ها در خدمت‌رسانی به جامعه است.

وی با اشاره به حذف درگاه پیشخوان الکترونیک ایرانیان، از پیاده‌سازی درگاه پرداخت جدید خبر داد و تصریح کرد: «این اقدامات به‌منظور تسهیل فرآیند‌ها و بهبود تجربه کاربران صورت گرفته است.» کاظمی همچنین از همکاری‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی که شامل اداره‌کل آزمایشگاه مرجع کنترل و آزمایشگاه‌های مجاز است، تشکر کرد و تأکید کرد که این همکاری‌ها به پیشرفت ۱۰۰ درصدی پروژه‌ها کمک کرده است.

کاظمی به آمار سال‌های گذشته نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان سال ۹۹، ۱۷ پروانه آزمایشگاه صادر شد و این آمار در سال‌های بعدی به‌تدریج تغییر کرده است؛ به‌طوری‌که تا سال ۱۴۰۳، ۴۷۶ پروانه دیگر نیز صادر شده است.

او همچنین روند پذیرش نمونه‌های آزمایشگاهی را تشریح کرد و خاطرنشان کرد: پذیرش نمونه‌ها از ۶۵۳٬۸۲۳ در سال ۹۹ به ۲۳۶٬۹۹۹ در سال ۱۴۰۲ رسیده است و ۷۴٬۴۷۳ نمونه نیز تا نیمه اول سال ۱۴۰۳ پذیرش شده است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت در پایان بر عزم راسخ سازمان غذا و دارو برای بهبود مستمر کیفیت خدمات و تسهیل در روند‌های اداری تأکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار