رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهرداری به مناسبت هفته ملی کودک، با برگزاری جشن شهروند کوچولو، نکات آموزش شهروندی را با ایجاد فضای شاد خانوادگی و در قالب بازی و سرگرمی در کودکان نهادینه کرد.

حجت‌الاسلام حیدری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد گفت: مدیریت آموزش شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مرتبط با آموزش شهروندی همچون سازمان مدیریت پسماند، خدمات ایمنی و آتش نشانی، سیما منظر و فضای سبز شهری، مدیریت ترافیک شهرداری و همچنین گروه‌های هنری و نمایشی فضایی را برای کودکان ایجاد نمود، تا کودکان علاوه بر گذراندن لحظاتی شاد در کنار خانواده، با انجام بازی‌های محیطی و فعالیت‌های سرگرمی، نکات آموزشی را نیز به صورت غیر مستقیم فراگیرند.

او ادامه داد: جشن شهروند کوچولو که از روز سه شنبه ۱۷ مهرماه لغایت جمعه ۲۰ مهرماه برگزار شد، در دو قسمت جشن استیجی و ایستگاه‌های آموزشی کاربردی پذیرای خانواده‌های یزدی بود. 

حیدری افزود: در ایستگاه آتش نشان کوچولو، کودکان با برتن کردن لباس آتش نشان و قرار گرفتن در کنار آتش نشانان، موقعیت واقعی عملیات اطفای حریق و عملیات نجات را تجربه و با کارکرد‌های سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی آشنا شدند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد مطرح کرد: در ایستگاه پارک ترافیک نیز که با حضور مأمورین راهنمایی و رانندگی همراه بود، کودکان با دوچرخه سواری ایمن و علائم ترافیکی آشنا و نکاتی که می‌بایست در هنگام رانندگی رعایت و به والدین گوشزد نمایند را فرا گرفتند. بازی مار و پله ترافیکی یکی دیگر از جذابیت‌های پارک ترافیک کودکان بود.

او با اشاره به اینکه در ایستگاه باغچه کودک، گلدان، بذر، خاک و بیلچه در اختیار کودکان بود تا زیر نظر باغبانان سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری، تجربه کاشت را با دستان خود تجربه و گلدان‌ها را به همراه بروشور‌های کاشت گلدان به عنوان هدیه دریافت کنند افزود: ایستگاه خانه بازیافت نیز با ایجاد پرده جادویی و بازی محیطی تفکیک پسماند‌تر و خشک را به کودکان آموزش و به خانواده‌های آنها فروش پسماند از طریق سامانه بازپس را آموزش میداد.

حیدری خاطرنشان شد: کودکان در ایستگاه کودک خشم، نحوه‌ی مدیریت خشم را که امروزه به عنوان یکی از معضلات و در حوزه اخلاق شهروندی شناخته میشود را زیر نظر مشاوران تخصصی کودک و در قالب اجرای بازی مرحله‌ای و گردونه واکنش‌های خشم فرا گرفتند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد در پایان گفت: حضور تن پوش‌های عروسکی، ایجاد فضای عکس کودک به همراه ماکت‌های آتشنشان، باغبان و پلیس، ایجاد فضا‌های نقاشی خانوادگی و بازی میزی و همچنین انجام قرعه کشی و مسابقه نیز از دیگر برنامه‌های این جشن با طعم آموزش بود که با استقبال بی نظیر شهروند کوچولو‌ها و خانواده هایشان همراه بود و همین نظرات و بازخورد‌های مثبت، شهرداری یزد را برآن داشت تا در آینده‌ای نزدیک شهروند کوچولو ۲ را به شکل قوی‌تر برگزار نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.