مدیرعامل ساتبا گفت: برنامه‌ریزی کردیم تا پیک سال آینده یک میلیون کولر آبی را تعویض کنیم و امیدوارم اواسط ماه آینده این برنامه را اجرایی کنیم.

محسن طرز طلب معاون وزیر نیرو و مدیرعامل ساتبا در همایش بهینه‌سازی مصرف و بهروری انرژی گفت: باتوجه به ناترازی برق در فصل گرم و ناترازی سوخت در فصل سرد ناگزیریم تمرکز خود را از افزایش ظرفیت تولید نیروگاه به سمت انتهای زنجیره مصرف و بهروری سوق دهیم در همین راستا سازمان تجدیدپذیر سیاست‌هایی را در برنامه خود قرار داده است.

معاون وزیر گفت: در راستای برنامه دولت چهاردهم برای ارتقای بهروری انرژی برق در کشور با هدف دستیابی به کاهش بیش از ۳۳ هزار مگاوات توان مصرفی کشور از طرق ارتقای استاندارد برچسب انرژی در تجهیزات وسایل انرژی بر برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

او بیان کرد: طرح جایگزینی کولر‌های آبی که اکنون ۲۰ میلیون کولر آبی داریم جز برنامه‌های ما است برنامه‌ریزی کردیم تا پیک سال آینده یک میلیون کولر آبی را تعویق کنیم امیدوارم اواسط ماه آینده این برنامه را اجرایی کنیم برنامه‌ریزی شده تا پیک سال آینده از این مسیر ۵۰۰ مگاوات را در حوزه بهینه‌سازی محقق کنیم.

او بیان کرد: در خصوص کولرگازی هم برنامه ریزی شده تقریبا یک میلیون کولر گازی را به خصوص در مناطق جنوبی تعویض کنیم جذب سرمایه‌گذار صورت گیرد این برنامه هم شروع خواهد شد. بیش از ۸ میلیون کولرگازی در حال حاضر در کشور داریم که سالانه یک میلیون به کولرگازی کشور اضافه می‌شود.

این مقام مسئول گفت: در خصوص بخش روشنایی هم با راه اندازی بازار بهینه‌سازی این مسئله هم عملیاتی‌تر خواهد شد امیدواریم در پیک مصرف از این مسیر هم صرفه‌جویی داشته باشیم با توجه به این سه مورد فکر می‌کنیم تا پیک سال آینده حدود هزار تا هزار و ۲۰۰ مگاوات را از مصرف برق را کاهش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار