قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: حرکت اقامه نماز در بین نسل نو باید شکوفا شود.

سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در دهمین اجلاس نماز مازندران با عنوان نماز نسل نو و رسالت ما در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) ساری گفت: به دنبال آن هستیم که حرکت اقامه نماز در بین نسل نو شکوفا شود و به کمک اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علیمه، چرایی نماز را برای نسل نو تبیین کنیم.

او افزود: هدف اصلی از برگزاری اجلاس نماز بازخوانی مسئولیت‌هایی است که به عنوان حکومت اسلامی، علما، روحانیون و مدیران فرهنگی جامعه آن را بر عهده داریم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه معنویت باید هسته اصلی محیط خانه باشد، گفت: تجهیز نظام فرهنگی برای اشاعه فرهنگ نماز و جریان سازی امر نماز از اهداف مهم برگزاری اجلاسیه نماز است.

نماینده ولی فقیه در مازندران هم گفت: به موازات فرهنگ نماز، فرهنگ حضور در مسجد هم باید تقویت شود، اگر فرهنگ نماز و دفاع در جامعه‌ای ضعیف شود دشمنان پیروز خواهند شد.

آیت الله محمدی لائینی افزود: مقام معظم رهبری در آن فضای تهدید و ارعاب دشمن در نماز جمعه شرکت و بعد از آن بدون هیچ عجله و شتاب‌زدگی ترس‌آلود در بین مردم تهران حضور پیدا کردند.

او گفت: باید با دانشجویان و نسل نو نشست برگزار و نمازخوان تربیت کرد، اگر فرهنگ نماز و دفاع در جامعه‌ای ضعیف شود دشمنان پیروز خواهند شد.

در پایان این مراسم از تمبر ویژه ستاد اقامه نماز رونمایی شد و از ۳۵ دستگاه اجرایی و ۱۵ نفر از فعالان حوزه نماز استان قدردانی شد.

تاکنون ۳۰ اجلاس سراسری نماز در کشور برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار