وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی دیدارها و رایزنی‌های روز گذشته با مقامات عراقی در بغداد را تشریح کرد.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی در فضای مجازی دیدارها و رایزنی‌های روز گذشته با مقامات عراقی در بغداد را تشریح کرد که متن آن به شرح ذیل است:

در بغداد به‌عنوان نخستین مقصد از سومین دور سفر به کشور‌های منطقه با آقایان عبداللطیف جمال رشید رئیس‌جمهور، محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر و فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق دیدار و گفتگو کردم.

در این دیدار‌ها ضمن ارائه ارزیابی کلی از دو سفر پیشین منطقه‌ای، به بررسی شرایط ویژه و خطرناک منطقه ناشی از ماجراجویی نظامی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در تجاوز به لبنان و نسل‌کشی علیه ساکنین غزه پرداختیم.

در ادامه رویکرد مسئولانه جمهوری اسلامی ایران در قبال امنیت و ثبات منطقه را تشریح کردم و جلوگیری از تشدید وخامت وضعیت امنیتی در غرب آسیا را مستلزم توقف فوری ماشین جنگی رژیم صهیونیستی دانستم.

در نشست خبری مشترک با همتایم نیز بر حصول فهم مشترک میان کشور‌های منطقه و جهانیان در ضرورت توقف فوری جنایات جنگی صهیونیست‌ها تصریح کردم.

دیپلماسی با هدف بسیج ظرفیت همه کشور‌های منطقه و سازمان‌های بین‌المللی برای مقابله با تهدیدات خطرناک رژیم‌صهیونیستی علیه صلح، ثبات و امنیت سراسر منطقه، فعالانه در میدان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار