کتاب و آلبوم موسیقی شُدَستیم در شهرکرد رونمایی و معرفی شد.

آیین رونمایی و معرفی آلبوم موسیقی شُدَستیم اثر نبیل یوسف شریداوی با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و علاقه‌مندان به موسیقی در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار شد.

در این آیین قطعاتی از آلبوم شدستیم نیز با حضور نبیل یوسف شریداوی، علی قدیری و علیرضا فدایی هنرمند و نوازنده دف چهارمحال و بختیاری به اجرا درآمد.

شُدَستیم پس از «مِیِ صوفی اَفکن کجا می‌فروشند» و «جمله‌هایی برای دف» سومین آلبوم موسیقی نبیل یوسف شریداوی به شمار می‌رود که در بردارنده ۱۲ قطعه آواز و تصنیف است.

این آلبوم اثری دف محور و تخصصی در حوزه ریتم است که نظری بر امکانات و ظرفیت‌های تازه در دف‌نوازی دارد و با به‌کارگیری و تنیدن درهم ریتم‌های جغرافیای وسیع و متنوع اقوام ایرانی و گاهی همسایگان ایران که اشتراکات فرهنگی و موسیقائی بسیاری با یکدیگر دارند کوشیده است از فرم شعر کلاسیک ایرانی که قرابت بسیاری با جمله‌بندی موسیقی سنتی دارد بهره گیرد.

نَبیل یوسُف شَریداوی در این آلبوم، ریتم‌ها و جملات ساده ساز دف را که استاد بیژن کامکار در پیشبرد بنیادین آنها نقش اساسی داشته، از منظر خود بسط و گسترش داده و ادامه رو راهی شده است که استاد بیژن کامکار روشنگر آن محسوب می‌شود.

سلسله برنامه‌های رونمایی و معرفی کتاب و آلبوم «شُدَستیم» پیش از این در دیگر استان‌ها نیز برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار