یک کارشناس مسائل تربیتی گفت:در خانواده باید اعتماد بین پدر و مادر باشد همچنین والدین به فرزندان و فرزندان به والدین اعتماد داشته باشند در این صورت می‌توانیم خانواده شادی داشته باشیم.

 صادق رضایی کارشناس مسائل تربیتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان پیرامون داشتن خانواده سالم گفت:  مهمترین عامل در خانواده شاد و سالم  اکسیژن عاطفی است، به این معنا که اعضای خانواده بتوانند نیاز‌های عاطفی را تامین کنند.

وی ادامه داد: اگر حال پدر و مادر‌ها با هم خوب باشند قطعا بچه‌ها هم حال خوبی خواهند داشت. مدیر داخلی مادر و مدیر بیرونی پدر است و اگر مدیر‌ها حال خوبی نداشته باشند قطعا خانواده‌ها حال خوبی ندارند.

رضایی عنوان کرد: در خانواده باید اعتماد بین پدر و مادر باشد همچنین والدین به فرزندان و فرزندان به والدین اعتماد داشته باشند در این صورت می‌توانیم خانواده شادی داشته باشیم و اگر بدبینی در خانواده باشد، خانواده از مسیر خوشبختی دور می‌شود.

کارشناس مسائل تربیتی اظهار کرد:تحقیر در خانواده وجود نداشته باشد و همدیگر را محترم بشمارند و این باعث افزایش اکسیژن عاطفی می‌شود و سلامت و شادکامی خانواده بالا می‌رود.بحث توهین و تمسخر هم بسیار حائز اهمیت است و این اکسیژن عاطفی را پایین می‌آورد.

خبرنگار :الهام قبادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار