برنده جایزه ادبی نوبل ۲۰۲۴ به‌خاطر مردم فلسطین که هر روز در جنگ کشته می‌شوند، از برگزاری نشست مطبوعاتی و جشن گرفن موفقیت خود، خودداری کرد.

 به نقل از کره تایمز، هان کانگ از روز پنج‌شنبه که به عنوان برنده نوبل ادبی امسال معرفی شد با رسانه‌ها صحبتی نکرده و هیچ نشریه‌ای جز آکادمی سوئد که در قالب یک مصاحبه کوتاه تلفنی در وب سایت خود منتشر کرده، تاکنون نظری از برنده جایزه نوبل ادبیات امسال دریافت نکرده است.

اما پدر هان کانگ، هان سونگ وون ۸۵ ساله، یک کنفرانس مطبوعاتی در سئول به نمایندگی از دخترش برگزار کرد و گفت برنده جایزه نوبل ابتدا قصد داشت کنفرانس مطبوعاتی خود را که مرسوم برندگان نوبل است برگزار کند، اما یک شبه نظرش تغییر کرد و دلیل آن وضعیت آشفته جهان است.

پدر وی گفت، با توجه به آشفتگی جهانی - مانند درگیری‌های اوکراین و روسیه، اسرائیل و فلسطین که مردم هر روز جان خود را از دست می‌دهند، جشن گرفتن درست نیست.

وی افزود: دیدگاه او از یک نویسنده ساکن کره بودن به مسئولیت داشتن به عنوان یک نویسنده جهانی تغییر کرده است. وی همچنین گفت قصد داشت خودش برای جشن گرفتن جایزه دخترش یک مهمانی ترتیب دهد، اما او توصیه کرد که این کار را نکند.

هان کانگ ۵۳ ساله به پدرش گفت: وقتی جنگ شدت می‌گیرد و مردم هر روز می‌میرند، چگونه می‌توانیم جشن بگیریم یا کنفرانس مطبوعاتی برگزار کنیم؟ لطفاً در حالی که این فجایع ادامه دارد جشن نگیرید. آکادمی سوئد به من جایزه نداده که ما را سرگرم کند بلکه این جایزه برای آگاهی بیشتر است.

هان کانگ اولین نویسنده از کره جنوبی است که جایزه نوبل را دریافت کرده است.

علاوه بر پدر هان کانگ که نویسنده‌ای پرکار است و داستان‌های رمان‌هایش اغلب در زادگاهش می‌گذرد، برادر این نویسنده هم رمان‌نویس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۳
بزار بمیرن.
من ذره ای احساس ناراحتی براشون ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۳ مهر ۱۴۰۳
درود بر شما،انسانم آرزوست
Iran (Islamic Republic of)
ع
۱۳:۵۶ ۲۳ مهر ۱۴۰۳
جایزه نوبل را باید به این افراد صاحب اندیشه داد نه دلقکی مثل نرگس محمدی که در راس فتنه و فساد است و هیچ خاصیتی حتی برای خودش هم ندارد
Iran (Islamic Republic of)
وطنم
۱۳:۴۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۳
درود بر تو
آخرین اخبار