رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اهمیت مناسب‌سازی معابر و فضا‌های عمومی برای استفاده نابینایان و عموم معلولان، گفت: وضعیت کنونی این فضا‌ها برای استفاده نابینایان نامناسب است.

روح اله امراللهی روز دوشنبه در یک‌صد و چهلمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم،گفت: در حال حاضر به‌رغم تلاش‌های انجام شده، معابر و خیابان‌ها، فضا‌های عمومی و ادارات و بانک‌ها برای استفاده معلولان، کودکان و سالمندان نامناسب هستند.

 رئیس شورای اسلامی شهر قم  با تاکید مجدد بر ضعف قم در خدمت‌رسانی شایسته به جامعه نابینایان، سالمندان و کودکان، خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری قم در حیطه وظایف و رسالت‌های خود باید فضا را برای استفاده تمام فضا‌های شهر برای عموم مردم آماده کند.

نرجس نیازمند عضو شورای اسلامی شهر قم نیز بیان کرد: وضعیت کنونی قم از نظر مناسب‌سازی با استاندارد‌های جهانی فاصله زیادی دارد و عبور و مرور از برخی از معابر برای افراد سالم نیز سخت و آزار دهنده‌است.

مدیر کانون نابینایان جلوه امید نیز در این جلسه گفت: کانون جلوه امید تنها سمنی در استان قم است که خدمات توان‌بخشی به جامعه نابینایان به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام منصور رضوانی با بیان اینکه ۲ هزار و ۸۰۰ نابینا و کم‌بینا در قم وجود دارد، گفت: از این بین ۸۰۰ نفر از خدمات این کانون بهره‌مند می‌شوند.

او با تاکید بر اینکه کشف و به فعلیت رساندن استعداد نابینایان نیازمند ایجاد بستر‌های لازم است، افزود: مهم‌ترین خواسته جامعه نابینایان، اجرای دقیق قانون حمایت از معلولان است.

مدیر کانون نابینایان جلوه امید قم ادامه داد: نابینایان ماهانه فقط ۹۶۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند که برای گذران زندگی ناکافی است.

او تصریح کرد: هم اینک جامعه نابینایان استان قم از داشتن یک مرکز و مکان خصوصی جهت ارائه خدمات توان‌بخشی و آموزشی محروم هستند و بستر لازم وجود ندارد.

حجت الاسلام مرتضی استقامت عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه،بیان کرد: ۱۲۰ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران به مناسب سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) از قم و چند کشور دیگر فعال شده‌است.

روز ۱۵ اکتبر مصادف با ۲۳ مهرماه از سوی سازمان ملل به‌عنوان روز جهانی نابینایان یا عصای سفید نام‌گذاری شده است. عصای سفید به دلیل خوب دیده‌شدن، نماد جامعه نابینایان است تا مردم و رانندگان به‌محض مشاهده آن ملاحظات لازم از حیث ایمنی و همراهی با نابینایان مدنظر داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار