مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به انجام بیش از ۴۸۵ هزار مورد آزمون کلرسنجی در سطح شبکه توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان طی ۶ ماه اول امسال گفت که این تعداد فراتر از میزان استاندارد تعیین شده است.

رضا داودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه انجام ۱۲ هزار و ۹۵۱ مورد آزمون میکروبی، بیش از ۶۲۹ هزار مورد آزمون کدورت، یک‌هزار و ۴۶۴مورد آزمون شیمیایی و یک‌هزار و ۳۶مورد آزمون ریزآلاینده آلی و معدنی را از دیگر اقدامات مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در این مدت ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه انجام پایش و تدابیر لازم برای حفظ کیفیت آب شرب در صدر اولویت‌های این شرکت قرار دارد، افزود: کنترل کیفی آب شرب در کل استان به صورت مداوم و بر اساس استاندارد‌های روز در حال اجراست و یکی از سیاست‌ها و رویکرد‌های اصلی شرکت، تضمین کیفیت آب شرب مصرفی در چارچوب استاندارد‌های تدوین شده برای مشترکان است.

به گفته داودی در آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه که از پیشرفته‌ترین و به‌روزترین آزمایشگاه‌های سطح کشور است، یک تیم به صورت ۲۴ ساعته مشغول پایش و کنترل کیفیت آب هستند و دانشگاه علوم پزشکی نیز همواره کیفیت آب توزیع شده در سطح استان را رصد می‌کند.

کیفیت آب شرب کرمانشاه مطابق با استاندارد جهانی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه کیفیت آب شرب کرمانشاه دارای استاندارد جهانی و استاندارد ۱۰۵۳ سازمان ملی استاندارد است، گفت: در راستای بهبود سطح کیفی آب، شرکت آب و فاضلاب استان موفق به اخذ گواهینامه برنامه بین‌الملل ایمنی آب (wsp) برای پنج شهر و سه مجتمع روستایی شد که در مجموع ۷۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

داودی افزود: این شرکت در راستای اجرای بند هفتم سند راهبرد ملی بهبود کیفیت آب شرب مصوبه هیات وزیران و براساس خوداظهاری کمیته فنی آب استان کرمانشاه، پس از انجام ممیزی و راستی‌آزمایی توسط کمیته راهبری کشوری برنامه ایمنی آب، موفق به کسب گواهینامه استاندارد جهانی و استاندارد ۱۰۵۳ سازمان ملی استاندارد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه کیفیت آب شرب خط قرمز این شرکت است، تصریح کرد: در این زمینه شرکت آب و فاضلاب استان به لحاظ کیفی، آب را با بهترین کیفیت توزیع می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.