فراخوان پنجمین دوسالانـه ملی عکس اشراق که نخستین رویداد ملی در موضوع روحانیت و حوزه‌های علوم دینی است از سوی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شد.

طی مراسمی با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولین حوزوی و هنری، فراخوان پنجمین دوسالانـه ملی عکس اشراق با حضور معینی‌پور معاون فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی اعلام و از پوستر این دوسالانه رونمایی شد.

ابراهیم سلیمانی دبیر پنجمین دوسالانه ملی عکس اشراق در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه تا سال ۱۳۹۵ چهار دوره از دوسالانه عکس حوزه برگزار شده است تصریح کرد: این دوسالانه عکس نخستین رویداد ملّی است که در موضوع روحانیت و حوزه‌های علوم دینی هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و این دوره تحت عنوان «اشراق» خواهد بود.

وی با بیان اینکه نقش و اهمّیت حضور روحانیت اصیل در فراز و نشیب تاریخ، داستانی است پرماجرا که چندان ناگفته نیست افزود:، اما بازگویی آن با زبان تصویر، حدیثی است تازه و ناب، که نیازمند کاوش و تحقیقی پرحوصله و دامنه دار است و این مهم، همراهی و همیاری بسیاری را می‌طلبد. 

دبیر پنجمین دوسالانه ملی عکس اشراق ادامه داد: معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نظر به رسالت خاصّ خویش، برای ثبت و ارائه تاریخ مصوّر روحانیت متعهد، پنجمین دوسالانه «عکس اشراق» را با همّت هنرمندان عکاس ایران اسلامی برگزار می‌کند.

سلیمانی گفت: روحانیت و حوزه‌های علمیه: هویت طلبگی (جذب و پذیرش حوزه)، روحانیت وعلم؛ روحانیت و تبلیغ (کنشگری حوزه‌های علمیه)؛ روحانیت وجهاد تبیین، روحانیت وگروه‌های جهادی؛ روحانیت و انقلاب؛ روحانیت و راهبری «سیاسی و اجتماعی»؛ روحانیت ومقاومت، جهاد اسلامی ودفاع مقدس؛ روحانیت و فرهنگ، هنر و تمدن اسلامی؛ روحانیت، سبک زندگی و خانواده؛ روحانیت و جامعه؛ روحانیت و ارزش‌های اخلاقی؛ اخلاق اجتماعی؛ مدارس و حوزه‌های علوم دینی (محیط و معماری)؛ چهره (پرتره) و... موضوعات این دوسالانه هستند. 

وی اظهارداشت: جشنواره در دو بخش اصلی شامل تک عکس و مجموعه عکس و همچنین بخش ویژه شامل آثار عکاسان روحانی و بخش جنبی شامل عکاسی موبایلی برگزار خواهد شد.

دبیر پنجمین دوسالانه ملی عکس اشراق در خصوص گاه‌شمار جشنواره خاطرنشان کرد: ثبت نام و دریافت عکس‌ها از اول آبان ماه سال جاری آغاز و آخرین مهلت ثبت نام و دریافت عکس‌ها ۳۰ آذر می‌باشد و داوری آثار نیز ۱۵ دی انجام و اعلام پذیرفته شدگان و نامزد‌های جشنواره ۲۵ دی صورت خواهد پذیرفت.

علاقه‌مندان جهت آشنایی با اهداف، شرایط شرکت درجشنواره، ثبت نام، نحوه داوری و اسامی هیئت انتخاب و داوران پنجمین دوسالانه ملی عکس اشراق، جوایز و... آن می‌توانند به پایگاه الکترونیکی جشنواره به نشانی photo.eshragh.ir مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار