شهردار کرمان با اشاره به وجود ۷۰۰ نانوای شهید، از برگزاری یادمان شهدای نانوا در قالب دومین جشنواره ملی نان خبر داد.

محسن تویسرکانی امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که با موضوع دومین جشنواره ملی نان برگزار شد، با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در جشنواره پارسال رقم خورد، گفت: برگزاری جشنواره‌ها و رویداد‌ها نشان می‌دهد که شهر زنده است و شادی رو به شهر القا می‌کند. 

 وی افزود: تلاش این است که این جشنواره ثبت ملی شود. 

سید مرتضی حسینی، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان نیز گفت: دومین جشنواره ملی نان با هدف ارتقای سلامت مردم و معرفی کرمان در سطح ملی، از فردا سه شنبه ۲۴ مهر ماه به مدت ۴ روز در پارک مادر شهر کرمان برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره، ۲۷ استان کشور حضور فعال دارند، افزود: آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی حضور ندارند. 

حسینی تصریح کرد: امسال ۱۵ شهرستان کرمان نیز در دومین جشنواره ملی نان حضور پیدا می‌کنند. 

وی بیان داشت: در کنار جشنواره مباحث فرهنگی، آموزشی، آشنایی با موسیقی، آداب و آیین‌ها و سنت‌ها ارائه می‌شود.

تویسرکانی در پاسخ به سوال خبرنگاران با اشاره به شناسایی ۲۰۰ نوع نان، گفت: در جشنواره ملی نان که طی پارسال برگزار شد، بیش از ۸۰ درصد رضایتمندی را به دنبال داشته است. 

وی در پاسخ به پیشنهاد خبرنگار درباره ایجاد نمایشگاه دائمی نان در کرمان گفت: یکی از رسالت‌های شهرداری‌ها زدن تلنگر‌ها است، اما ما در حوزه فرهنگ وظیفمان این است که به مردم موضوعات را بشناسانیم و ما از لحاظ تسهیل گری (تامین زمین و مجوزات) در حوزه شهرداری حمایت می‌کنیم.

شهردار کرمان با اشاره به ۷۰۰ نانوای شهید بیان داشت: یادمان شهدای نانوا در این جشنواره برپا می‌شود. 

وی از دستگاه‌های همکار قدردانی کرد و بیان داشت: بودجه‌ای که پیش بینی می‌کنیم حدود ۲ و نیم میلیارد تومان هزینه این جشنواره شود. 

تویسرکانی به حل مسئله ترافیک و پارکینگ اشاره کرد و گفت: در بازدید‌هایی که انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که بهترین مکان پارک مادر است؛ زیرا امسال بحث‌های امنیتی هم بود و چند معبر را اختصاص دادیم که مشکل پارکینگ را حل کنیم. 

وی درباره بخش مردمی جشنواره افزود: نفس جشنواره با محوریت مردم است و وجود بخش‌های فرهنگی و هنری، کارناوال اجرای کودکان، دعوت از هنرمندان کشوری، جشن‌های شبانه همراه با تجلیل از نانوایان به ویژه نانوای ۱۰۵ ساله، برگزاری تور عکاسی، قصه‌های شادی در سطح شهر با محوریت مردم است. 

شهردار کرمان بیان داشت: در این جشنواره در بخش تنور‌های هیزمی ۲۵ عدد و در بخش نانوا‌های سرزمینی ۹۵ مجموعه پخت نان مبادرت می‌کنند. 
 
حسینی معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمان بیان داشت: در این جشنواره از نانوایانی که در اربعین حسینی، موکب داری‌ می‌کنند و زهرا اسدی (چریک پیر) نیز قدرانی می‌شود.

وی افزود: جلسات ترافیک و شورای تامین برای این جشنواره برگزار شده است. 

معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمان بیان داشت: برای مستند نگاری با صدا و سیما، هماهنگی‌های لازم انجام شده و گروه‌های مستند حضور و استودیو صدا و سیما مستقر و از جشنواره مستند‌هایی را تولید و در شبکه‌های مختلف پخش می‌شود.

وی با اشاره به حضور اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و معاون وزیر از مزایای برگزاری این جشنواره سخن گفت.

معاون فرهنگی، اجتماعی شهردار کرمان، یکی از بزرگ‌ترین اهداف این جشنواره را ارتقای کیفیت نان و جایگاه نانوا عنوان کرد.

رستمی، دبیر اجرایی دومین جشنواره ملی نان نیز در این جشنوار با اشاره به اینکه باید در حوزه نان سالم فرهنگ سازی شود، گفت: در حوزه نان و سلامت، ۱۰ مجموعه نان کامل در استان کرمان را راه انداختیم. 

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین آورده دومین جشنواره ملی نان این است که قدیمی‌ترین نانوایی کشور را در کوهبنان ثبت ملی می‌کنیم.

رستمی تصریح کرد: بالای ۲۰ نان سرزمینی در استان کرمان داریم و تاکنون ۷ نان کرمان ثبت ملی شده است.

شهردار کرمان در پایان با درخواست از رسانه‌ها برای پوسش خبری و پرداختن به نکات مثبت رویداد بیان داشت: ما باید هفتگی رویداد داشته باشیم؛ زیرا وصعیت شهر ما از لحاظ نشاط خوب نیست.

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار