دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت گفت: افتتاحیه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت اول آذر ماه همزمان با هفته بسیج در سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

محمد کاظم تبار  در نشست هم اندیشی نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت در زاهدان، اظهار کرد: این جشنواره در چهار بخش رقابت نمایشنامه‌نویسی، تئاتر صحنه‌ای، سردار آسمانی (تئاتر خیابانی) و سمینار علمی و پژوهشی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: آیین افتتاحیه نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت اول آذر ماه همزمان با هفته بسیج برگزار خواهد شد و به مدت ۵۲ روز تا ۲۲ دی ماه در سراسر ایران شاهد اجرای هنرمندان هنرهای نمایشی در قالب این جشنواره خواهیم بود.

دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت هدف از برگزاری این جشنواره را اعتلای تئاتر استان‌ها اعلام و افزود: شهرهایی که آثار آن‌ها توسط دبیرخانه جشنواره پذیرفته می‌شود، میزبان این رویداد بزرگ هنری خواهند بود، همچنین آثار تولید شده مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت نسبت به دوره‌های گذشته به گونه‌ای متفاوت برگزار می‌شود، بر این اساس آیین افتتاحیه آن به میزبانی یک استان و مراسم پایانی نیز در استانی دیگر خواهد بود، بنابراین از شرق تا غرب کشور میهمان مردم خواهیم بود.

کاظم تبار با اشاره به ظرفیت سیستان و بلوچستان در بخش هنرهای نمایشی و سابقه این خطه کهن در حوزه مقاومت، خاطرنشان کرد: نگاه ما این بوده که آنچه به نفع مردم، مقاومت و تئاتر است در این جشنواره صورت بگیرد.

ریشه تاریخی مقاومت در سیستان و بلوچستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: مقاومت در این سرزمین کهن ریشه تاریخی داشته و همچنان هم ادامه دارد، هنوز هم بزرگ مردانی هستند که برای دفاع از مرزها، هویت، ایران، انقلاب و اسلام جان خود را تقدیم می‌کنند.

علی سرگزی با تاکید بر اینکه مقاومت به صورت جدی در بین مردم سیستان و بلوچستان رایج است، افزود: سران طوایف در کنار مردم این خطه پهناور به صورت جدی برای دفاع از نظام و ایران، در مقابل دشمنان ایستاده‌اند، بدون تردید برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری به میزبانی این استان می‌تواند پیام های خوبی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان این که سیستان و بلوچستان سرشار از استعدادهای ناب و ظرفیت‌های بی نظیر در همه بخش‌ها بویژه فرهنگی و هنری است، تاکید کرد: برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند، نگاه‌ها را به این استان تغییر دهد.

 نشست هم اندیشی نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت در زاهدان با حضور مدیر جشنواره، مدیرکل و معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان سپاه سلمان، شهرداری، حوزه هنری و مسئول انجمن نمایش در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار