معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: سلامت‌روان یکی از معیار‌های سلامت جامعه است و به اندازه سلامت جسمی مهم است.

مجتبی رفیق‌دوست ضمن تبریک هفته سلامت روان  بیان کرد: سلامت روان یکی از معیار‌های ارزیابی سلامت یک جامعه به شمار می‌رود، باتوجه‌به اهمیت این موضوع ۱۸ لغایت ۲۴ مهرماه به‌عنوان هفته سلامت روان نام‌گذاری شده و شعار این هفته در سال ۱۴۰۳ «اولویت امروز، سلامت روان در محیط کار» نام‌گذاری شده است.

وی افزود: توجه به‌سلامت روان در محیط کار به‌عنوان امری ضروری سبب افزایش مسئولیت‌پذیری کارکنان و افزایش انگیزه کار در آنها، تمرکز بر وظایف و در نتیجه رشد و پیشرفت سازمان خواهد شد، به همین دلیل است که توجه به‌سلامت روان در محیط کار باید جزء اولویت‌های سازمان‌ها باشد.
 
رفیق‌دوست عنوان کرد: کارکنان با سلامت روانی خوب، اغلب احساس رضایت، خوشحالی و ارتباطات قوی در محیط کار دارند. همچنین، آنها معمولاً بهترین عملکرد خود را ارائه می‌دهند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن به تحقق اهداف شخصی و سازمانی برسند؛ بنابراین، اهمیت داشتن محیط کاری سالم و پشتیبانی از سلامت روانی کارکنان برای هر سازمان بسیار اساسی است.
 
وی تصریح کرد: عمده‌ترین هدف در این هفته ارتقا و افزایش آگاهی و تغییر و اصلاح نگرش مردم نسبت به مسائل بهداشت روان است که روزشمار هفته سلامت روان ۱۴۰۳ انگیزش و امید و بهره‌وری در محیط‌های کاری تنظیم هیجان و نقش آن در تعاملات سالم در محیط کار. سلامت روان در محیط کار زمینه‌ساز سلامت روان اعضای خانواده، زمینه‌سازی مداخلات اجتماع‌محور سلامت روان در محیط کار، تشخیص و مداخله زودهنگام اختلالات روان در محیط کار و افزایش بهره‌وری تحقق مسئولیت اجتماعی کلان پروژه‌های صنعتی با پیوست سلامت روان و سازگاری با بازنشستگی و سلامت روان از جمله برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی زابل در هفته سلامت روان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار