نشست مشارکت عامه ارزیابی اثرات محیط زیستی و اجتماعی معدن مس عینک برگزار شد.

نشست مشارکت عامه ارزیابی اثرات محیط زیستی و اجتماعی معدن مس عینک امروز در اداره ملی حفاظت از محیط زیست در کابل برگزار شد.

ارزیابی اثرات محیط زیستی و اجتماعی معدن مس عینک پروژه‌‌ی است که مطالعه آن را شرکت خدمات مشورتی محیط زیستی دایره سبز انجام داده است.

در این نشست که با اشتراک متخصصان ادارات طالبان و مسئولان شرکت‌های قراردادی اِم‌سی‌سی و دایره سبز برگزار شد، زین العابدین عابد، معین تخنیکی و مسلکی اداره ملی حفاظت محیط زیست هدف اصلی ارزیابی اثرات محیط زیستی و اجتماعی این معدن را آبادی کشور و حفاظت از محیط زیست خواند.

به گفته وی؛ ادارات و اشخاص مسلکی مکلف‌اند که در قسمت پروپوزل چگونگی ارزیابی اثرات محیط زیستی و اجتماعی معدن مس عینک، مطالعات کنند تا در صورت استخراج پیامد بدی نداشته باشد.

در همین حال، شیونگ، معاون تخنیکی و انجنیری شرکت اِم.‌جِ.‌اِ‌.اِم گفت که در واقع پروژه مس عینک می‌تواند دوستی میان افغانستان و چین را به تصویر بکشد.

شیونگ افزود که آنان متعهد به توسعه پایدار هستند و لازم است که قبل از آغاز کار پروژه مس عینک، اثرات محیط زیستی و اجتماعی این معدن بررسی و ارزیابی شود.

در گزارش شرکت دایره سبز آمده است که هدف از ارزیابی اثرات محیط زیستی اجتماعی معدن مس عینک ارزیابی اثرات محیط زیستی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و ارائه طرح‌های کاهش و مدیریت پیامدها است.

هم‌چنان مطالعات یادشده به این منظور انجام شده تا اطمینان حاصل شود که معدن به روش پایدار استخراج و نیز با درنظر داشت منافع اقتصادی و مسوولیت‌های محیط زیستی و اجتماعی بهره برداری می‌شود.

براساس گزراش شرکت دایره سبز، این پروژه توسط یک تیم از متخصصان داخلی انجام می‌شود و در آن نظر به پالیسی کشور به کارمندان متخصص داخلی واجد شرایط ترجیح داده شد و مشاوران بین‌المللی جهت ارائه بهترین روش‌ها و نوشتن گزارش‌های جامع نیز سهیم هستند.

گفتنی است که معدن مس عینک در ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی کابل در ولایت لوگر موقعیت دارد که کار استخراج و بهره برداری آن با شرکت اِم.جِ‌.اِ.ِ‌اِم قرارداد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار