معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سالانه ۵۰۰ هزار تن انواع خوراک دام و طیور و آبزیان در استان تولید می‌شود.

محمد گلشنی گفت: با فرآوری و استفاده مجدد محصولات جانبی، پسماند‌ها و ضایعات کشاورزی در بخش خوراک دام، طیور و آبزیان، می‌توان هزینه‌های این بخش را کاهش داد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برگزاری پنجمین کارگروه تخصصی بهبود و ارتقای بهره وری تغذیه دام ، طیور و آبزیان گیلان افزود: سالانه ۵۰۰ هزار تن انواع خوراک دام و طیور و آبزیان در استان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه خودکفایی در تولید خوراک دام و طیور با استفاده از یافته‌ها و فناوری‌های نوین حاصل می‌شود، تصریح کرد: این امر از اهداف اصلی تشکیل کارگروه تخصصی بهبود و ارتقای بهره وری تغذیه دام، طیور و آبزیان دراستان است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با فرآوری و تبدیل و استفاده مجدد از محصولات جانبی، پسماند‌ها و ضایعات کشاورزی در بخش خوراک دام، طیور و آبزیان می‌توان بیش از ۶۰ درصد از هزینه‌های دامداری‌ها و مرغداری‌ها را کاهش داد.

محمد گلشنی ؛ افزایش درآمد پایدار در بخش‌های مرتبط با کشاورزی را از دیگر اهداف تشکیل کارگروه تخصصی بهبود و ارتقای بهره وری تغذیه دام، طیور و آبزیان دانست و اضافه کرد: امیدواریم با حمایت‌های دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برای ارتقای بهره وری خوراک دام و طیور، گام‌های موثر برداشته شود.

 

برچسب ها: دام ، خوراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.