یک جوان با استفاده از کوکتل مولوتف به کاروان «محمد ششم» پادشاه مغرب در رباط پایتخت این کشور حمله کرد.

به گزارش روز سه شنبه روزنامه الخبر الجزایر، «دنیا فیلالی» یکی از اعضای مخالف دولت مغرب، ویدئویی از این حادثه را در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرد.

به گفته منابع مغربی، عامل این عملیات مرد جوانی از استان قنیطره است که روز گذشته توسط پلیس قضایی مغرب در رباط دستگیر شد.

«بدر العیدودی» چهره مخالف دولت مغرب نیز در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هدف قرار دادن کاروان ملک محمد ششم با کوکتل مولوتف بی سابقه است و نشان می‌دهد که خشم مردم مغرب به اوج خود رسیده است. محمد ششم عامل مستقیم و مسئول اصلی مشکلاتی است که مردم مغرب از آن رنج می‌برند.

روزنامه الخبر افزود: باتوجه به تحولات منطقه خاورمیانه و جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، نظام سیاسی مغرب در سایه سازماندهی اعتصابات در بخش‌های مختلف و همچنین تظاهرات علیه خیانت به آرمان فلسطین از طریق ادامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در زمینه‌های مختلف، به سر می‌برد.

مغرب و رژیم اسرائیل روابط دیپلماتیک خود را در دسامبر ۲۰۲۲ (آذر ۱۴۰۱) با میانجیگری آمریکا از سر گرفتند که با مخالفت گسترده طیف‌های مختلف مردم و احزاب سیاسی مغرب مواجه شد.

در ماه‌های اخیر تقریبا هر روز، بسیاری از شهر‌های مغرب از جمله رباط پایتخت این کشور شاهد تظاهرات همبستگی با نوار غزه بوده‌اند. شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار قطع روابط با تل آویو، توقف جنگ غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به ساکنان نوار غزه شده اند.

برچسب ها: مغرب ، کوکتل مولوتف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۴ مهر ۱۴۰۳
کی میشه اعراب از یوغ دست نشاندگان انگلیس و امریکا و نوچه اش صهیونیست ها رهایی یابند
جونشون به لب شون رسیده ولی جرات اعتراض ندارند
بخاطر گردن زدن در ملاعام ..در مقابل دیدگان حقوق حشر و ازادی دورغین غرب بویژه امریکا .انگلیس
آخرین اخبار