سعید کرمی زنجانی با بیان اینکه طی ۶ ماه گذشته بیش از ۲۵ هزار عملیات بیمه‌گری این سازمان در استان انجام شده است، گفت: روزانه به طور میانگین بیش از ۶ هزار نسخه سرپایی و حدود ۳۰۰ مراجعه بستری موقت بیمه سلامت در بیمارستان‌های استان ثبت می‌شود.

سعید کرمی زنجانی روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت به اقدامات و خدمات بیمه سلامت استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۵۳ درصد جمعیت استان معادل ۶۱۱ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند و ۶۳ درصد جمعیت تحت پوشش سازمان را روستاییان تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۲۳ درصد جمعیت صندوق اداره کل را بیمه شدگان سلامت همگانی، ۱۱ درصد را کارمندان و پنج درصد را نیز سایر اقشار تشکیل می‌دهند.

این مسئول همچنین، هزینه‌های ماهانه اسناد پزشکی این اداره کل را بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد.

وی با بیان اینکه در بخش دارویی، خدماتی از جمله تشکیل پرونده‌های دارویی ارائه می‌شود، اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۵ کارشناس در بیمارستان‌های طرف قرارداد مشغول به کار هستند و از سال ۱۴۰۰ نیز پاسخگویی برخط به سوالات مراکز طرف قرارداد برقرار شده است.

کرمی زنجانی با بیان اینکه یک هزار و ۵۵۸ زوج نابارور از آغاز اجرای طرح تاکنون در استان شناسایی و در سامانه بیمه سلامت نشاندار شده اند، افزود :۷۰ درصد هزینه‌های مربوط به درمان ناباروری زوج ها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه سقف تشویقی بیمه سلامت برای اهداکنندگان کلیه افزایش یافته است، گفت: خدمات بستری این بیمه برای سه دهک اول به صورت رایگان ارائه می‌شود و سهم سازمان در هزینه‌های سرپایی به ۸۵ درصد افزایش یافته است و روستاییان نیز می‌توانند به صورت رایگان از خدمات بستری استفاده کنند.

این مسئول با بیان اینکه هزینه‌های درمان ترک اعتیاد نیز تحت پوشش قرار گرفته است، گفت: هم اکنون ۲۴ مرکز درمانی ترک اعتیاد در استان فعال و طرف قرارداد بیمه سلامت استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.