سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای سلفچگان قم، گفت: برای بهبود ایمنی و روان‌سازی ترافیک، طرح جمع‌آوری دستفروشان غیرمجاز و رفع تصرفات از حریم جاده‌ای محور‌های قم-راهجرد و سلفچگان-دلیجان در بخش سلفچگان به اجرا درآمد.

حامد قنبری گفت: وجود دستفروشان غیرمجاز و سازه‌های بدون مجوز در حاشیه راه‌های اصلی، علاوه بر ایجاد چهره نامناسب، باعث اختلال در ترافیک و افزایش خطر تصادفات می‌شد. به همین دلیل، با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی، طرح جمع‌آوری این سازه‌ها به صورت جدی پیگیری شد.

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای سلفچگان قم،  اضافه کرد: در این طرح، بیش از ۲۰ نفر از عوامل اجرایی به همراه هشت دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین مشارکت داشتند. پس از اطلاع‌رسانی قبلی و تذکر به دستفروشان، نسبت به جمع‌آوری آلاچیق‌ها و دکه‌های غیرمجاز اقدام شد.

قنبری تأکید کرد: حفاظت از حریم راه‌ها و تأسیسات جاده‌ای وظیفه همگانی است. با اجرای این طرح، گامی مهم در جهت بهبود ایمنی جاده‌ای و حفظ زیبایی منظر شهری برداشته شده‌است.

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای سلفچگان قم،  یادآور شد: وجود سازه‌های غیرمجاز در حاشیه جاده‌ها مشکلات زیادی ایجاد کرده است. این سازه‌ها هم به محیط زیست آسیب می‌زنند و هم باعث بروز تصادفات، به خصوص در پارکینگ‌های اضطراری می‌شوند. به همین دلیل، برخورد با این تخلفات ضروری است.

سلفچگان یکی از شهر‌های استان قم است،این شهر، در فاصله ۳۵ کیلومتری غرب قم قرار دارد و در مسیر جاده قم - اراک واقع شده است.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که ازجمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار