مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: تولید یکی از ۸ طرح برگزیده «ماراتن مستند پرتره»، از پیش رویداد‌های سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی به پایان رسید.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز، اظهار کرد: برای این جشنواره بین‌المللی تعدادی پیش رویداد تعریف و اجرا شده است که «ماراتن مستند پرتره» یکی از این برنامه‌هاست.

او گفت: هم‌اکنون تولید مستند «صفر کاری» با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس تولید شده و به پایان رسیده است.

مستند صفرکاری به تهیه‌کنندگی و کارگردانی بهرام سلمانی سفری به ناشناخته‌ها و روایت انسانی است عاشق و تنها که در گوشه‌ای از شهر داربگرد جهت پاسداشت اخلاق، انسانیت، هنر و برای ماندن، بقا و زندگی کردن تلاش می‌کند.

بهرام سلمانی قبلاً فیلم مستند «ابوریحان تالار خاطرات» را با حضور هنرمندان تئاتر شیراز نویسندگی و کارگردانی و این فیلم را هم روایت کرده است.

«صفر کاری» روایتگر زندگی هنرمندی ناشناخته و تلاشگر است که در گوشه خانه خود برای بقا و ماندن در مسیر زندگی با خانواده خود دست به ابتکار و تولید ساز «سه تار» زده است و از این طریق برای امرار معاش و زندگی بهتر کار می‌کند تا درگیر بحرانی دیگر نشود.

 این هنرمند که روزی معلم بوده است، با اتفاقی که در مسیر زندگی‌اش می‌افتد تصمیم می‌گیرد با مشکلات اقتصادی و روحی روانی بجنگد و خانواده را از همه مشکلات نجات دهد. او ساز جدیدی می‌زند و موفق می‌شود با ابزار معمولی و دم‌دستی بهترین ساز «سه‌تار» را تولید کند و با نام خود در اختیار هنردوستان، هنرمندان و علاقه‌مندان این ساز قرار دهد.

 بهرام سلمانی سعی کرده است با شیوه روایتگری و مشاهده نگر فیلم رئال و با زبان ساده تصویر و حرکت سیال در مسیر رسیدن به این هنرمند، مستندی داستان گونه را روایت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.