رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی بر لزوم توسعه همکاری‌های مشترک با هدف صیانت از آثار ملی تاکید کرد.

حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با علیرضا مختارپور، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: توفیقی است که برای اولین بار در تاریخ ۱۱۰ ساله سازمان ثبت این ارتباط در حال شکل‌گیری است و خوشحالیم که برای حفظ میراث ملی سهم خود را ادا می‌کنیم.

وی افزود: از سال گذشته در این راستا ایجاد کتابخانه و موزه در دستور کار قرار گرفته است تا بتوانیم بخشی از اسناد و آثار تاریخی مربوط به حوزه ثبت را در این مرکز نگهداری کنیم که البته برای اجرای این مأموریت و فرآیند‌های مختلف نگهداری نیازمند همکاری و استفاده از تجربیات ارزشمند سازمان اسناد هستیم.

بابایی افزود: ان‌شاءالله در قالب تفاهم نامه مشترک بتوانیم در دو حوزه کتابخانه و موزه اسناد و همچنین در حوزه مالکیت فکری و معنوی با سازمان اسناد و کتابخانه ملی همکاری داشته باشیم. در حال حاضر فضای لازم ایجاد شده است و آماده هستیم تا با نظر کارشناسان شما نسبت به توسعه و پیاده سازی زیرساخت‌های لازم اقدام کنیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان سخنان خود بیان کرد: البته به دنبال موازی کاری با سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیستیم بلکه هدف نگه‌داری نمونه‌ای از اسناد و یا تصویر آن برای بهره‌برداری عموم مردم به ویژه پژوهشگران است.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد نیز آماده همکاری در حوزه صدور اسناد و تضمین مالکیت بنا‌های کتابخانه‌های کشور است تا پس از طی فرآیند قانونی این اقدام صورت بگیرد.

مختارپور، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در این دیدار گفت: در قانون ۱۳۴۹ اسناد ملی کشور، نگهداری و حفظ و حراست از اسناد کشور به عهده سازمان اسناد و کتابخانه ملی است.

وی اظهار کرد: فرآیند نگه‌داری اسناد نیازمند پروتکل‌های علمی و استاندارد‌های خاص است و ضمن قدردانی از اقدام شما برای صیانت از مجموعه‌های مکتوب تاریخی آماده ارائه همکاری‌های لازم در این خصوص بویژه مرمت و نگهداری و سایر نکات فنی مربوط به اسناد شما هستیم.

وی تاکید کرد: کتابخانه ملی، حافظه ایران و گنجینه علمی و معنوی این سرزمین است.

مختارپور در پایان گفت: در حوزه مالکیت معنوی کارگروهی در وزارت دادگستری ایجاد شده است که در حال تدوین آئین نامه جامع برای حفظ و صیانت از مالکیت فکری و معنوی است.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار مقرر شد تفاهم نامه همکاری‌های مشترک تهیه و اقدامات کارشناسی در خصوص مبادله اطلاعات و تجربیات انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار