مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: ۱۹۷ پروژه ورزشی با بیش از ۷۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار در مناطق شهری و روستایی استان اجرا می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت بدنی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۴۷ مصوبه در قالب ۱۹۷ پروژه در سفر‌های استانی استاندار  تعریف شده است که بیشتر آنان در مناطق محروم و کم برخوردار بوده است.

سجاد بیرامی خاطر نشان کرد: ۷۷ درصد مصوبات ورزشی سفر‌های شهرستانی استاندار آذربایجان‌غربی طی سه سال گذشته اجرایی شده و زمینه ارتقای شاخص‌های این بخش را فراهم کرده است.

وی افزود: ۲۷ پروژه شهری و ۱۰۳ پروژه روستایی با فضای روباز، ۴۶ پروژه روستایی و ۲۱ پروژه شهری با فضای سرپوشیده از مهمترین پروژه‌های مصوب در سفر‌های شهرستانی استاندار آذربایجان غربی بودند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی ادامه داد: برای اجرای این پروژه‌ها چهار هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و سه هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال نیز اعتبار ملی در نظر گرفته شده است.

بیرامی با اشاره به توسعه حوزه ورزش قهرمانی در استان طی سال‌های اخیر اظهار کرد: کسب ۴۴۰ مدال المپیک، جهانی، آسیایی، بین‌المللی و کشور‌های اسلامی با ۴۵۸ درصد رشد و میزبانی ۱۵ مسابقه بین‌المللی، آسیایی و جهانی با ۶۰ درصد پیشرفت از جمله مهمترین نتایج فعالیت موثر در ورزش قهرمانی این استان است.

فعالیت ۸۵۰ باشگاه ورزشی در آذربایجان غربی

بیرامی می گوید:  تعداد باشگاه‌های ورزشی کل استان در مقایسه با سال های گذشته با ۲۸ درصد رشد به ۸۵۰ مورد در سال جاری رسیده است که تاکنون ۲۱۰ تیم را با حضور در لیگ کشوری و منطقه‌ای معرفی کرده اند.

ارومیه میزبان اجلاسیه شهدای ورزش کشور

سرهنگ مهدی مجیدی رئیس بسیج ورزشکاران سپاه شهدا آذربایجان غربی نیز در نشست خبری با اشاره به وجود ۵ هزار و ١٢۵ شهید ورزشکار در کل کشور و بیش از ۵٠٠ شهید در این استان از برگزاری اجلاسیه شهدای ورزش کشور و شهید شاخص جامعه ورزش و جوانان در سال ١۴٠٣ بزرگداشت شهید سعید شبان خبر داد.

سرهنگ مهدی مجیدی ادامه داد: این اجلاسیه سی ام مهرماه در حسینیه اعظم ثارالله شهرستان ارومیه با حضور مسوولان ارشد کشوری و استانی در محل حسینیه اعظم ثارالله شهرستان ارومیه  برگزار خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.