داوطلبان آزمون دبیری و آموزگاری آموزش و پرورش درخواست بازنگری مجدد نتایج نهایی را دارند.

همه ساله آموزش و پرورش به منظور جذب نیرو از طریق آزمون کتبی و کسب نمره حد نصاب اقدام به جذب نیرو می‌کند. داوطلبان پس از شرکت در این آزمون‌ها بایستی در ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیز شرکت نمایند. در این مرحله صلاحیت‌های دبیری داوطلبان و رده شغلی آنها بررسی می‌شود. اما با توجه به اینکه داوطلبان در مرحله کتبی حد نصاب نمره قبولی را کسب کردند، اما در مرحله ارزیابی عده کثیری از داوطلبان موفق به کسب نمره قبولی نشدند.

این موضوع موجب شد تا شهروندخبرنگار ما با ارسال پیام خواستار رسیدگی به این موضوع شود. 

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام ما تعداد زیادی از داوطلبان آزمون استخدامی معلمی هستیم (دبیری یا آموزگازی). آزمون استخدامی دو بخش داشت. یکی کتبی و دیگری بخشی که در دو سال اخیر اضافه شده ارزیابی تکمیلی که یک ارزیاب ازمون تدریس می‌خواست و به ما نمره میداد توی سیستم سراسری آزمون. صداهامون را هم ضبط می‌کرد. اما متوجه شدیم که این ارزیاب‌ها در مورد خیلی از داوطلبان کاملا سلیقه‌ای و مشکوک نمره دادند. مثلا یکی از ما که سابقه تدریس دارد و مدرک بالا دارد و توی کتبی هم نفر اول بوده. از ۱۸۰ نمره به تدریسش نمره ۲۳ دادند که زیر حد نصاب است و فرد مستقیما رد شده و امکان شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت را هم ندارد. یا خود من ۱۵ از تدریس گرفتم در حالی که تدریس من عالی بود.
حالا ما به این ارزیابی سلیقه‌ای یا اشکالات سیستم توی نمره دهی همراه بوده اعتراض داریم و می‌خواهیم دقیق و درست به اعتراض ما رسیدگی شود. می‌توانند فایل‌های صوتی را گوش کنند و دوباره نمره دهند. البته خودشان بیش از سه ماه است که می‌گویند به اعتراض‌ها رسیدگی می‌کنیم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار