امام جمعه بستان آبادگفت: بیش از ۱۱۰ مسجد شهرستان دارای کانون فرهنگی مساجد هستند، اما در عمل تعداد انگشت شماری از کانون‌های مساجد فعالیت می کنند که قابل قبول نیست.

حجت الاسلام غفاری گفت: برای پویایی مساجد و بهره برداری از کارکرد‌های مساجد در توسعه فرهنگ دینی و انقلابی، باید کانون‌های مساجد فعال و برای شرایط و مناسبت‌های مختلف برنامه داشته باشند.

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان هم در این جلسه بااشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد کانون‌های مساجد استان در روستا‌ها و مساجد روستایی قرار دارند گفت: بیش از ۱۵۰۰ کانون در سطح استان داریم که نشان می‌دهد گسترده‌ترین و منسجم‌ترین شبکه‌های اطلاع رسانی و هماهنگی سطح کشور همین مساجد و کانون‌های فرهنگی هستند.
شفیعی با اشاره به اینکه ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فعالیت‌های فرهنگی را در اولویت قرارداده است گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ مسجد در سطح استان دارای کتابخانه و گنجینه ارزشمندی از کناب‌های دینی، علمی و فرهنگی هستند.

وی همچنین از آغازاجرای طرح ملی تلاوت با محوریت کانون‌های مساجد و برای نوجوانان ۸ تا ۱۳ سال در سطح استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف جذب نوجوانان برای حضور در مساجد و بازگشت کانون‌های مساجد به کارکرد‌های اصلی خود در جهت تربیت نوجوانان و جوانان دینی و فرهنگی، اجرا می‌شود.

علیرضا توری فرماندار شهرستان هم با تاکید بر نفش مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: باید از نعمت مساجد برای امنیت محله‌ها و روستاها، کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه فرهنگ دینی و کنترل برخی جرایم استفاده کرد.
وی افزود: اگر مساجد محلی برای طرح مشکلات و مسایل جوانان و مردم باشد قطعا تمایل مردم و جوانان برای حضور در مساجد افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در امر توسعه فیزیکی و خدمات ارایه شده در مساجد، باید ایجاد جذابیت برای حضور مردم بویژه جوانان در مساجد در اولویت باشد.

 

برچسب ها: کانون فرهنگی ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار