حیدر سلیمانی کارشناس داوری درباره قضاوت داور ژاپنی در بازی تیم‌های ملی ایران و قطر در مسابقات انتخابی جام جهانی توضیح داد.

حیدر سلیمانی کارشناس داوری فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره قضاوت  یوسوکه آراکی داور ژاپنی در بازی تیم‌های ملی فوتبال  ایران و قطر در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: به نظرم داور ژاپنی قضاوت خوبی کرد و توانست بازی را در سطح بالا کنترل کند و بازی پربرخوردی مخصوصا در نیمه اول بود و برخورد‌ها در این نیمه زیاد بود. داور در تمام صحنه ها، چون نزدیک به صحنه‌ها بود کنترل خوبی روی بازیکنان داشت و هم بازیکنان را اداره کرد و هم نیمکت‌های فنی را توانست اداره کند؛ بنابراین اجازه نداد که نه نیمکت فنی و نه بازیکنان روی تصمیمات  داور تاثیر بگذارند.

او افزود: نکته جالب توجه این بود که در نیمه دوم بازی دقیقه ۵۱ مهدی قایدی خطایی روی بازیکن تیم قطری مرتکب شد که داور ژاپنی به او کارت زرد نشان داد که خود داور از اتاق VAR درخواست کرد که این صحنه را بازبینی کند. اتاق VAR  داور مسابقه را برای دیدن صحنه به  طرف مانیتور نکشاند و او خواستار دیدن صحنه از سوی کمک داوران ویدیویی شد که این صحنه کارت زرد یا قرمز دارد که اتاق VAR نظر داور مسابقه را در مورد دادن کارت زرد به قایدی تایید کرد. به نظرم کارت زرد کافی بود، چون قایدی روی کفش بازیکن ضربه زد و اگر به مچ پا و یا بالاتر ضربه می‌زند حتما اخراج داشت.  

سلیمانی گفت: داور مسابقه ۲ گل ایران را آفساید اعلام کرد که به طور طبیعی این جور گل‌ها خود به خود به اتاق VAR می‌رود و نیاز به درخواست داور مسابقه نیست. گل چهارمی  که جهانبخش زد و آفساید اعلام شد. فکر می‌کنم در فاز اول محبی در موقعیت آفساید صاحب توپ شد و بعد توانست به جهانبخش پاس بدهد که به درستی این گل آفساید اعلام شد. گلی که شهریار مغانلو زد خودش مستقیما در وضعیت آفساید قرار داشت و به درستی گلش آفساید اعلام شد. در مجموع قضاوت خوب و در حد بالایی را از تیم ژاپنی شاهد بودیم.  

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۳
کلک ها فقط چون قائدی رو اخراج نکرد همتون از قضاوتش راضی هستین دمش گرم خدایی
آخرین اخبار