مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: سالانه ۱۰۰ هزار تن آسفالت معادل مصرف پنج هزار تن قیر با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان در محور‌های مواصلاتی استان مصرف می‌شود.

سیدعلی میرکریمی در سمینار آموزشی آسفالت و ارزیابی کیفی و فنی کارخانه‌های آسفالت خراسان شمالی گفت: شریان‌ها مهمترین محور توسعه کشور و استان هستند که ۲۰ درصد اعتبارات عمرانی کشور در حوزه راه و آسفالت مصرف می‌شود و اگر آسفالت مناسبی نداشته باشیم یعنی به هدفی که مد نظر ما بوده است نرسیدیم.
وی افزود: متوسط شاخص تعداد روستا‌های دارای راه آسفالته استان ۷۷ درصد و نسبت به میانگین ۸۳ درصدی کشور در حدود ۴.۶ درصد عقب است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: همچنین شاخص برخورداری از راه آسفالته این استان حدود ۴۷ درصد است و نسبت به میانگین ۵۵ درصدی کشور در حدود ۷.۷ درصد عقب ماندگی را نشان می‌دهد..
میرکریمی تاکید کرد: ۲۸ کارخانه آسفالت اکنون در استان فعالیت دارند و تمامی آنها گواهینامه مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی را دریافت کردند.
خراسان شمالی در حد فاصل استان‌های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۲ گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد - جنگل گلستان از گردنه‌های سخت گذر این استان محسوب می‌شوند.
خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه‌های اصلی است که حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می‌دهد.

برچسب ها: آسفالت ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.