مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: حدود نیمی از تعهد اشتغال در استان در ۶ ماه نخست امسال محقق شده است.

بهروز رحیم‌زاده گفت: دولت در چند سال گذشته تعهد ایجاد اشتغال بر اساس ظرفیت‌ها و ماموریت‌های هر دستگاه در استان‌ها را تعریف کرده که سهم اردبیل برای امسال ۱۴ هزار و ۵۰۹ فرصت شغلی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار و ۷۲ فرصت شغلی از سوی دستگاه‌های مختلف اجرایی در استان اردبیل ایجاد و عملکردشان در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.
به گفته او، اشتغال ایجاد شده از سوی مجموعه‌هایی همچون صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جهاد کشاورزی و پارک علم و فناوری بوده است و امیدواریم با این روند کل تعهد تعیین شده برای استان اردبیل امسال تحقق یابد.
رحیم زاده با اشاره به تحقق تعهد اشتغال استان در سال‌های اخیر افزود: برای اطمینان از صحت آمار و اطلاعات، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به بررسی و ارزیابی آمار‌ها اقدام می‌کند که در این راستا با برخی شرکت‌ها به عنوان واحد‌های نظارت همکاری می‌شود.
او با تاکید بر اینکه آمار مورد اشاره تنها شامل اشتغال ایجاد شده از سوی دستگاه‌های اجرایی دیگر است و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها مسئولیت ثبت و ارزیابی عملکرد آنها را بر اساس تعهد تکلیفی بر عهده دارد، گفت: ارزیابی‌ها از سه روش تماس تلفنی، فرستادن پیامک و بررسی حضوری با مراجعه به محل کار صورت می‌گیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: بر این اساس ۷۰ درصد راستی آزمایی اشتغال ثبت شده در سامانه رصد اشتغال پارسال مورد تایید قرار گرفت و ۳۰ درصد دیگر نیازمند اطلاعات، بررسی دوباره یا مشکل‌هایی دیگر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.