نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با حضور در اتاق اصناف مرکز فارس بر اهمیت حمایت از واحد‌های خرد و کلان برای ایجاد اشتغال تاکید کرد.

جعفر قادری در نشست تخصصی آشنایی بنگاه‌های خرد اقتصادی با روش‌های تأمین مالی با اشاره بر ضرورت نقش آفرینی اتاق اصناف در ساماندهی صنوف، اذعان داشت که رفع موانع کسب و کار‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

این نماینده مجلس به این نکته اشاره کرد که واحد‌های کوچک با سرمایه کمتر، اشتغال بیشتری ایجاد می‌کنند و بر همین اساس باید از آنها حمایت شود.

قادری در خصوص قانون نظام صنفی نیز تاکید کرد که در کمیسیون اقتصادی مجلس پیشین، طرح اولیه بررسی شد و مصوباتی داشتیم که مجدد برگشت تا مواردی که شورای نگهبان خواسته شده بود را برطرف کنیم. نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس یادآور شد که با اصلاحات انجام شده باید مجموعه اتاق اصناف ایران پیشنهادتی ارائه دهد تا اگر اصلاح موارد دیگری لازم باشد از سوی لایحه وزارت صمت دنبال شود و نمایندگان مجلس هم به رفع مشکلات کمک کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تداخل نظارت‌ها در بحث سیستم‌های کنترلی و نظارتی در این قانون از مواردی است که اصناف در قانون نظام صنفی خواستار اصلاح آنها هستند.

او با بیان اینکه یکی از مطالبات اصناف، ایجاد سامانه یکپارچه و حذف سامانه‌های متعدد و وقت‌گیر است توضیح داد که با تعامل اتاق اصناف با شهرستان‌ها می‌توان اختیاراتی برای صدور مجوزات قانونی به این اتاق داد تا نیاز به مراجعه‌های مکرر اصناف برای امورشان کاهش یابد.

قادری به این نکته نیز اشاره کرد که اگر اتاق اصناف فارس، طرح و مشکلات خود را در خصوص صنوف ارائه دهد، این مسئله در کمیسیون حمایت از تولید و اقتصادی دنبال خواهد شد.

 حجت جوانمردی، رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس نیز در این نشست بر اصلاح برخی موارد در قانون نظام صنفی تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار