معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی قم با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ هزار کودک سه تا ۶ سال در استان غربالگری بینایی شدند، گفت: این آمار تا پایان امسال به ۷۰ هزار نفر خواهد رسید.

محمدرضا رحیمی موحد گفت: همچنین با مشاوره‌های ژنتیک، امکان جلوگیری از بخشی از معلولیت مرتبط با بینایی امکان‌پذیر است.

 معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی قم بیان کرد: در سطح استان قم ۲ هزار و ۸۰۰ فرد با معلولیت بینایی وجود دارد.

رحیمی موحد با بیان اینکه ۶۶ درصد از نابینایان قمی آقا و ۳۴ درصد خانم هستند، گفت: از این بین ۴۸۶ نفر با نابینایی خیلی شدید، ۸۷۰ نفر با معلولیت بینایی شدید روبه‌رو هستند و سایر افراد از شدت نابینایی خفیف و کم‌بینایی برخوردار هستند.

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی قم ادامه داد: در حال وضعیت معابر و نهاد‌های عمومی و خصوصی برای استفاده و حضور کم دغدغه نابینایان نامناسب است و به‌رغم تلاش‌های انجام شده تا استاندارد‌های تعریف شده، فاصله زیادی دارد.

رحیمی موحد با اشاره به لوازم توان‌بخشی موردنیاز نابینایان،بیان کرد: در خرید این لوازم از نابینایان استان جهت سهولت استفاده مشورت گرفته می‌شود.

 معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی قم با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی معلولان در اسفندماه سال گذشته، عنوان کرد: در قالب این آزمون چهار معلول در بهزیستی و در سایر ادارات استان استخدام خواهند شد.

روز ۱۵ اکتبر مصادف از سوی سازمان ملل به‌عنوان روز جهانی نابینایان یا عصای سفید نام‌گذاری شده است. عصای سفید به دلیل خوب دیده‌شدن، نماد جامعه نابینایان است تا مردم و رانندگان به‌محض مشاهده آن ملاحظات لازم از حیث ایمنی و همراهی با نابینایان مدنظر داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار