رئیس رسانه ملی گفت: عجیب است که برخی از چهره‌ها و رسانه‌ها از اینکه رسانه ملی بالای ۷۰ درصد مخاطب دارد، ناراحت هستند.

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۲۵ مهرماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: رسانه ملی بر اساس طراحی سناریو‌های مختلف اقدام به آماده‌سازی زیرساخت‌ها، برنامه‌ها و پیش‌بینی تحولات آینده کرده است که بخشی از آنها تاکنون انجام شده است.

تلاش صداوسیما رساندن اخبار دست اول تحولات لبنان به مخاطبان است

وی با بیان اینکه آنچه تاکنون برای ما اهمیت داشته و خواهد داشت به دست گرفتن روایت اول است، تصریح کرد: با تحولاتی که طی ماه‌های اخیر در لبنان رخ داده صدا و سیما با اعزام گروه‌های مختلف خبری، مستندساز و برنامه‌ساز تلاش کرده تا تصویر دست اول تحولات لبنان را در اختیار مخاطب قرار دهد.

جبلی ادامه داد: هدف صداوسیما در تحولات منطقه به شکل عام تقویت موضع جبهه مقاومت و بیان جنایات در غزه و لبنان بوده و هست که بتواند این تصویر را به صورت روشن، به موقع و به هنگام در اختیار مخاطب قرار دهد.

رسانه ملی باید کیفیت و کمیّت محتوای خود را ارتقا دهد

وی در مورد نوع محتواسازی تولیدی نمایش خانگی هم اظهار نظر کرد: اتفاقاً خوشحال می‌شویم برنامه‌های فرهنگی سالم در سکو‌های شبکه خانگی بیشتر تولید شود؛ به‌عبارت دیگر سکو‌ها فقط تولیدکننده محتوا‌های حاشیه‌ساز نباشند؛ بنابراین از تولید محتوا‌هایی مانند برنامه‌های کتاب‌محور، فاخر و فرهنگی استقبال می‌کنیم؛ البته فعالیت سکو‌های شبکه خانگی در این زمینه‌ها، رافع مسئولیت رسانه ملی نیست؛ به‌عبارت دیگر رسانه ملی باید کیفیت و کمیّت محتوای تولیدی خود را ارتقا دهد.

محدودیتی برای حضور هنرمندان نداریم، اما هنجار‌ها را رعایت می‌کنیم

رئیس رسانه ملی در مورد حضور بازیگران در تولیدات رسانه ملی گفت: ما از حضور همه هنرمندان در این عرصه استقبال می‌کنیم و در ساخت مجموعه‌های تلویزیونی برای حضور بازیگران، کارگردانان، تهیه کنندگان و همه مجریان و برنامه سازان محدودیتی نداریم و چهره‌های مختلفی حضور دارند یا در سطح تولید برنامه فعال هستند، اما برای ما رعایت هنجار‌های فرهنگی و اجتماعی که رسانه ملی باید به آن پایبند باشد مهم است.

۱۵ مجموعه نمایشی جلوی دوربین است

جبلی ادامه داد: ما خوشبختانه مراحل ابتدایی ساختار جدید سیما که در آن قرار گرفته بودیم را پشت سر گذاشتیم چرخه تولید در سیمرغ و سیما فیلم به خوبی حرکت می‌کند ما مجموعه‌های آماده پخش داریم و به تناسب و اقتضای زمانی انجام می‌شود و منتظریم که مجموعه‌های فعلی پایان یابد و حدود ۱۵ مجموعه نمایشی جلوی دوربین است و بیش از این تعداد در مرحله پیش تولید است و تعداد بسیار بیشتری هم در مرحله نگارش فیلمنامه هستند.

رئیس صداوسیما گفت: ما تا پایان سال ۱۴۰۴ براساس جدول پخش مجموعه‌های نمایشی در شبکه‌های اول، دوم و سوم سیما با مجموعه‌های نمایشی سیدکام و مجموعه‌ای مانند آقای قاضی برنامه‌ریزی خود را تکمیل و نهایی کرده‌ایم. البته به تدریج متن‌ها، طرح‌ها و فیلمنامه‌های مختلف پیشنهاد می‌شود در دستور کار دفتر فیلمنامه، سیما فیلم و سایر ساختار‌ها مانند سیمرغ قرار خواهد گرفت.

مخاطبان ارتباط خوبی با سریال طوبی و مجموعه آقای قاضی برقرار کردند

وی افزود: استقبال روز به روز بهتر می‌شود و استاندارد‌های تولید دارد ارتقا پیدا می‌کند در مورد سریال طوبی نزدیک به ۴۴ درصد مخاطبان آن را دیده بودند و ارتباط بر قرار کرده بودند. در مورد آقای قاضی با وجود اینکه پر هزینه نبود همین روال وجود دارد و استقبال هر روز بالاتر می‌رود و بقیه مجموعه‌ها نیز به تدریج هم تنوع بیشتری خواهند داشت.

رئیس رسانه ملی در پاسخ به سوالی درباره بازگشت مهران مدیری برای ساخت سری جدید مجموعه دورهمی اظهار کرد: در این موضوع اطلاعی ندارم و باید از همکاران سیما فیلم سوال کنید.

در ساختار‌های نمایشی مجموعه‌های متعددی را آماده پخش داریم

جبلی درباره برنامه‌های آینده صداوسیما در حوزه ساخت مجموعه‌های تلویزیونی به ویژه برای ایام پایان سال و تعطیلات نوروز سال آینده تصریح کرد: همانگونه که پیشتر نیز اعلام کرده بودم ما در ساختار‌های نمایشی مجموعه‌های متعددی را آماده پخش داریم که به تدریج در جدول پخش قرار خواهد گرفت.

جبلی در ادامه در خصوص سکو‌های نمایش خانگی تصریح کرد: این سکو‌ها می‌توانند به موضوعات مختلف بپردازند، اما هیچ‌گاه سکو‌های نمایش خانگی را رقیب جدی خود احساس نمی‌کنیم که بخواهیم نگران باشیم.

اهمیت پایبندی به هنجار‌های فرهنگی و اجتماعی در رسانه ملی

پیمان جبلی گفت: رسانه ملی رسانه مردم است و اگر افراد بخواهند فعالیت و حضور داشته باشند، ما استقبال می‌کنیم. در ترکیب بازیگرانی که در مجموعه‌های نمایشی حضور دارند، در عوامل تولید از قبیل کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌ها، در مجریان و برنامه‌سازان مشاهده می‌کنید که ما محدودیتی را واقعاً قرار نداده‌ایم و چهره‌های مختلفی دارند برنامه‌سازی می‌کنند یا در صف تولید برنامه هستند. آن چه که مهم است رعایت هنجار‌های فرهنگی و اجتماعی است که رسانه ملی باید به آن پایبند باشد. 

رسانه ملی در جنگ نابرابر رسانه‌ای با جبهه استکبار قرار دارد 

رئیس رسانه ملی بیان کرد: برای ما هم سوال است که آیا رسانه ملی به عنوان تریبون اصلی و جایگاه و رسانه ملی و مردمی کشور باید در معرض تخریب و مخدوش کردن مخاطب قرار بگیرد یا باید از آن حمایت شود؟ عرض کردم نظرسنجی‌هایی که نه فقط مرکز تحقیقات صدا‌وسیما بلکه مراکز نظرسنجی معتبر دیگر هم انجام می‌دهند، به صورت طبیعی مخاطب صداوسیما با فاصله بسیار زیاد نسبت به بقیه سکوها، رسانه‌ها و مراجع رسانه‌ای در رتبه بسیار بالایی قرار دارد که چیز جدید و عجیبی نیست. آن چه که عجیب و جدید است این است که برخی از چهره‌ها و رسانه‌ها از اینکه رسانه ملی بالای ۷۰ درصد مخاطب دارد، ناراحت هستند.

وی ادامه داد: این برای ما جای تعجب دارد که چرا باید ناراحت باشند از این که رسانه ملی جمهوری اسلامی که در جنگ نابرابر رسانه‌ای با جبهه استکبار قرار دارد و باید از آن حمایت شود، مورد تخریب قرار می‌گیرد و برای ما جای سؤال دارد. ما نمی‌خواهیم دنبال کشف انگیزه‌ها باشیم، اما به نظرمان می‌رسد که کار درست و منطقی و اخلاقی نیست که رسانه ملی کشور که مرجع اعتماد و مراجعه همه مردم است، مورد تخریب قرار بگیرد و اعتماد مردم نسبت به آن مخدوش شود. 

رئیس رسانه ملی بیان کرد: جایگاه رسانه ملی به گونه‌ای است که ما نه تنها خودمان را رقیب با هیچ کدام از مجموعه‌هایی که وجود دارند در کشور، چه سکو‌ها و چه رسانه‌های دیگر نمی‌دانیم، بلکه احساس همکاری و هم‌افزایی با آنها داریم. بار‌ها عرض کردم برای این که بتوانیم حکمرانی فرهنگی در کشور را ساماندهی کنیم باید به یک وفاق، تعامل و هم‌افزایی فرهنگی و رسانه‌ای با مجموعه رسانه‌ها و سکو‌های مختلف در کشور برسیم. ما این آمادگی را بار‌ها اعلام کرده‌ایم. طبیعتاً ما مسئول هستیم در برابر مردم برای حفظ سلامت فرهنگی جامعه و استقبال هم می‌کنیم اگر هر رسانه و  سکوی دیگری بخواهد در همین مسیر با رسانه ملی همکاری و تعامل داشته باشد، حتماً هم ما به آنها کمک خواهیم کرد.

صداو سیما ۷۲ درصد مخاطب دارد

وی اضافه کرد: موضوعات جدیدی هم در قالب تفاهم‌نامه جدید با وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد کردیم که امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم به جمع‌بندی برسیم و آنها را تولید کنیم. در نظرسنجی عمومی که دو یا سه مورد منتشر شده بود ما بالای ۷۲ درصد مخاطب داریم. باز هم تکرار می‌کنم این که عده‌ای ناراحت شوند از این که صداوسیما ۷۲ درصد مخاطب دارد برای ما جای تأسف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۶۶
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۳
با بازگشت آقای مدیری موافق نیستم . ایشون امتحانشون رو یه عمری پس دادن و طنزهای فاخری ارایه ندادن . چرا باید دوباره پول بیت المال صرف اینجور افراد بشه . بهتره از جوانان طنز پرداز و تازه نفس استفاده بشه . تا جوانان هنرمند هم فرصت های بیشتری برای طرح های به روز تر داشته باشن .
Germany
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۵ مهر ۱۴۰۳
بشین همون سریال نجلا و کیمیا را نگاه کن که خیلی فاخر هستن
Iran (Islamic Republic of)
Bm20
۱۴:۳۸ ۲۵ مهر ۱۴۰۳
سلام
نخیر ما مدیری نمی‌خواهیم.
اینهمه هنرپیشه.. ریخته .
رشید را بیارین مجری .
هنرپیشه که گوش به دهان کانالهای وابسته به اسرائیل دارد ،به درد خودش میخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۳
باید بهش مجوز بدن هنرمندای خارجی بزرگ رو هم بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۳
مدیری تنها کسیه که میتونه هنرمندای بزرگ رو بکشونه پای مصاحبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۳
بی محتوا و مسخره بود دورهمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۳
سلام . اشکال املایی در کلمه ی (حیاط )لطفاً اصلاح نمایید.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۳:۵۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۳
ممنون از توجه شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۳
مهران مدیری همون بهتره که بره چرندیاتش را برا مخاطب شبکه نمایش خانگی به نمایش بگذارد نه مخاطب تلویزیون دولتی.
آخرین اخبار