کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: کشاورزان نسبت به تسریع کشت کلزا جهت جلوگیری از برخورد با سرمای زمستانه اقدام کنند.

پروین رفیعی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به نوسانات دمایی بویژه هنگام شب، دامداران و مرغداران نسبت به تنظیم دما و بهبود شرایط دامداری و مرغداری اقدام کنند.

به گفته او، با توجه به شرایط جوی، تسریع در برداشت جهت جلوگیری از ریزش محصول ناشی از وزش باد در دستور کار قرار بگیرد.

رفیعی  با تاکید بر تسریع در کشت کلزا جهت جلوگیری از برخورد با سرمای زمستانه افزود: باغداران  نسبت به جمع آوری محصولات و میوه های آلوده و خشکیده از روی درختان و کف زمین جهت کنترل آفات اقدام کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی احتمال خسارت به سازه‌های موقت و  محصولات کشاورزی وجود دارد، از این رو کارشناسان توصیه های هواشناسی را جدی بگیرند و همواره از محلول پاشی و سم پاشی اجتناب کنند.

طبق اعلام کارشناس هواشناسی کشاورزی، میانگین بارش از ابتدای سال زراعی تا ۲۱ مهرماه ۲.۶ میلی متر و مدت مشابه سال گذشته ۴.۶ میلی متر بوده که این امر کاهش ۴۳.۲ درصد نسبت به سال قبل نشان می دهد.

 براساس هشدار سازمان هواشناسی کشور مبنی بر اعلام وضعیت سطح زرد، با ورود سامانه بارشی جدید رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گرد و خاک و احتمال تگرگ وارد کشور می‌شود و از جمعه شب کاهش محسوس دما احساس خواهد شد.

امروز استان‌های آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، شمال و مرکز اردبیل، دامنه و ارتفاعات گیلان و ارتفاعات در شرق هرمزگان و روز پنج شنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال کردستان و ارتفاعات زنجان و روز جمعه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال شرق کردستان، اردبیل، گیلان و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین و البرز سامانه بارشی فعال خواهد بود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار