رئیس پژوهشکده صنایع غذایی و فرآورده‌های کشاورزی سازمان ملی استاندارد با اشاره به توانمندی‌های چهارمحال و بختیاری در حوزه فرش و بادام، گفت: این استان می‌تواند در تدوین استاندارد‌های این حوزه تاثیرگذار باشد.

محمد فرجی در همایش روز جهانی استاندارد که در چهارمحال و بختیاری برگزار شد، با بیان اینکه مدیران کنترل کیفی و تولیدکنندگان در حوزه استاندارد با چالش‌هایی مواجه هستند، اظهار کرد: پارسال در راستای رفع چالش‌های استانداردسازی واحد‌های تولیدی، عارضه‌یابی مشکلات توسط پژوهشکده صنایع غذایی و فرآورده‌های کشاورزی سازمان استاندارد انجام شد.

وی افزود: بسیاری از چالش‌های حوزه استانداردسازی با تدوین استاندارد‌های پژوهش‌محور قابل حل است که سازمان استاندارد آمادگی همکاری با اتاق‌های بازرگانی جهت رفع مشکلات را دارد.

فرجی با اشاره به توانمندی‌های چهارمحال و بختیاری در حوزه فرش و بادام، گفت: این استان می‌تواند در تدوین استاندارد‌های این حوزه می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه برخی استاندارد‌ها نیاز به بازنگری و به‌روزرسانی دارد، خاطرنشان کرد: می‌توانیم با همکاری اتاق‌های بازرگانی، استاندارد‌های حوزه صنایع را بروز کنیم.

فرجی تاکید کرد: باید استاندارد‌های صادراتی پژوهش‌محور باشند، واحد‌های تولیدی برای صادرات به کشور‌های حوزه اوراسیا و قاره اروپا باید برخی استاندارد‌ها را در تولید محصولات صادراتی خود رعایت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار