طرح تصفیه فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال آب حاصل از آن به صنایع غرب این شهر، با ۶۷ درصد پیشرفت درحال اجراست.

مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس گفت: این طرح زمستان ۱۴۰۴ تکمیل، و آب تصفیه شده به کارخانه‌های صنعتی غرب بندرعباس تحویل داده می‌شود.

شهروز شجاعی افزود: در این طرح روزانه ۱۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب شهر بندرعباس تصفیه، و ۸۵ هزار مترمکعب آب استاندارد به صنایع تحویل داده می‌شود.

وی گفت: یک مجموعه دانش بنیان زیرمجموعه دانشگاه صنعتی شریف نیز یک سامانه تصفیه آب فاضلاب را راه اندازی کرده است که روزانه ۷۵ مترمکعب آب بهداشتی و قابل نوشیدن را از فاضلاب تولید، و از آن در مجموعه تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس استفاده می‌شود.

شجاعی افزود: با هدف تامین آب مورد نیاز صنایع از تصفیه فاضلاب بندرعباس، شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس در سال ۱۳۹۹ با سرمایه گذاری صنایع مستقر در غرب بندرعباس از جمله کارخانه‌های فولادی و آلومینیومی راه اندازی شد و تاکنون نیز موفق به استاندارد سازی کیفیت پساب فاضلاب ورودی به دریا شده است.

معاون دفتر محیط کسب وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در بازدید از این طرح گفت: بر اساس برنامه هفتم پیشرفت، صنایع موظف به تامین انرژی و آب مورد نیاز واحد‌های خود هستند.

هرمز سلیمانی افزود: تامین آب صنایع غرب بندرعباس از تصفیه فاضلاب، یک طرح ملی و بزرگترین در این نوع است.

وی گفت: این طرح مشکل ورود فاضلاب مضر بندرعباس به دریا و آب مورد نیاز صنایع غرب بندرعباس را حل می‌کند.

سلیمانی به ارتباط این طرح به وزارت‌های نیرو و صمت اشاره کرد و افزود: برخی مواقع مشکلاتی مانند مجوز‌های لازم و یا تامین ارز در مدیریت کلان طرح پیش می‌آید و هدف از بازدید‌ها هم رفع هرگونه مشکل و تسریع در اجرای آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار