مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: به زودی شاهد افتتاح نخستین کارخانه تولید مایع شوینده بر پایه نانوی کشور، در شهرکرد خواهیم بود.

حجت‌الاسلام حسن امیری اظهار داشت: نزدیک به هزار و ۸۰۰ موقوفه در چهارمحال و بختیاری ثبت شده است.

وی افزود: وقف‌ها با رویکرد نیاز جامعه از جمله اشتغال، درمان، ازدواج، جهیزیه و مایحتاج زندگی سازماندهی می‌شوند، استان چهارمحال و بختیاری نسبت به تعداد جمعیت و توان مردم آن جزو استان‌های رو به رشد در خصوص وقف می‌باشد.

حجت الاسلام امیری با بیان اینکه در چند سال اخیر اقدامات خوبی در زمینه درآمد موقوفات استان صورت گرفته است، بیان داشت: برخی از مجموعه‌ها از سیستم اجاره داری خارج شدند و حوزه سرمایه‌گذاری در موقوفات از جمله کشاورزی و مجموعه دانش بنیان صورت گرفته است، که این باعث شده درآمد اوقاف افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: در دو سه سال اخیر اوقاف استان در بحث شیلات ورود پیدا کرده است، سالی که گذشت ۶۵ تن ماهی تولید، وارد بازار و به کشور روسیه صادر شد.

حجت الاسلام امیری افزود: با درآمد‌ها و تغییراتی که ایجاد شد اوقاف استان چهارمحال و بختیاری جزو سه استانی است که درآمد آن رشد کرده و نسبت به سال گذشته به طور ۱۰۰ درصدی درآمد اوقاف استان افزایش یافته است.

وی مطرح کرد: در سطح کشور استان چهارمحال و بختیاری نزدیک به یک درصد موقوفات را دارد و از لحاظ موقوفات جزو استان‌های ضعیف کشور است، اما با تغییر درآمد‌ها در حوزه باغات، بادام‌ها، پیوند‌های شکل گرفته و جوانسازی درخت‌های گردو و مدیریت آب و خاک با همکاری حوزه کشاورزی شاهد رشد درآمد موقوفات استان هستیم.

حجت الاسلام امیری بیان داشت: در چند سال اخیر درآمد موقوفات استان نزدیک به هزار درصد رشد داشته است، اما بخش عمده‌ای از این درآمد‌ها به جای وام‌هایی پرداخت می‌شود که در حوزه‌های مختلف از جمله شیلات ورود پیدا کردیم.

وی گفت: در استان چهارمحال و بختیاری بیش از ۱۵۰ هکتار اراضی از دست متصرفین بازگشته که البته حق و حقوق آنها داده شده است. در بخش تولید و کشت گیاهان دارویی، تبدیل برخی از کشت‌ها از دیم به آبی و ورود به بخش بادام، گردو، گوشت و... اوقاف گام‌های خوبی برداشته است.

حجت الاسلام امیری با بیان اینکه به زودی شاهد افتتاح اولین کارخانه تولید مایع شوینده بر پایه نانو در کشور، در شهرکرد هستیم، اظهار داشت: اوقاف حامی مالی این شرکت است و بر پایه مهندسی معکوس در مجموعه‌ای دانش‌بنیان در حال انجام است که محصولات این شرکت صادر می‌شود.

وی ادامه داد: ۷ قلم مواد شوینده صنعتی و خانگی بر پایه نانو به طور کاملا غیرشیمیایی تولید می‌شود و به دلیل اینکه محصول سبز و فاقد مواد شیمیایی مضر برای انسان و محیط زیست است، مزیت صادراتی دارد.

حجت الاسلام امیری خاطرنشان کرد: امید است با تحولی که در حوزه موقوفات انجام شده است بتوان درآمد بیشتری داشت تا خدمات بهتری به مردم داد و خروجی این درآمد‌ها برای افراد بی‌بضاعت هزینه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار