مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۰۰ هزار تن محصولات پاییزی برداشت شود که نسبت به سال گذشته ۵درصد افزایش دارد.

زاهد حاجی میرزایی در گفتگو با  خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: برداشت محصولات باغی و زراعی در کردستان در ماه اول پاییز شروع می‌شود و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.

وی افزود: تنوع کشت و اقلیم متنوع و مناسب استان موجب تنوع محصول در استان شده است.

مدیر امور باغبانی استان کردستان با بیان اینکه امسال سهم انگور از محصولات پاییزی ۱۶۴ هزار تن است، گفت: ۱۰۰ هزار تن از برآورد برداشت انگور در استان بصورت دیم و بقیه آبی است. 

وی اضافه کرد: یک سوم محصولات باغی در کردستان به تولید و کشت انگورکه رتبه دوم کشوری را دارست اختصاص دارد و همچنین پیش بینی می‌شود ۹ هزار تن به، هفت هزار تن گلابی، و  ۱۴ هزار تن انار از باغات و انارستان‌های استان برداشت شود.

حاجی‌میرزایی خاطرنشان کرد: تنوع اقلیمی استان باعث شده که ۱۰۵ هکتار از اراضی استان هم زیر کشت زعفران  برود و پیش بینی می‌شود که ۳۱۰ کیلو گرم زعفران برداشت شود.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی کردستان با بیان اینکه بیشتر محصولات استان مصرف تازه خوری دارد، اما بخشی هم به تهران، همدان و سایر شهر‌ها صادر می‌شود، گفت: محصولات استان شاخص و درجه یک است و در چند واحد تبدیلی استان برخی از محصولات تبدیل به آب میوه و کنسانتره و سایر مشتقات می‌شود.

وی یادآور شد: بخش زیادی از محصولات هم توسط جامعه هدف تبدیل به خشکبار شده و به همان صورت عرصه می‌شود.

به گفته حاجی میرزایی امسال ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار توسعه باغ در استان انجام شده است، گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۸۰۰ هکتار بیشترشده است.

برچسب ها: انار ، کردستان ، انگور ، گلابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار