دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن محکوم کردن تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا و انگلیس، بر مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه تأکید کرد.

علی اکبر ولایتی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیش از یک سال است از جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و لبنان و دیگر کشور‌های منطقه می‌گذرد و این رژیم سفاک بی توجه به مبانی انسانی و قوانین بین‌المللی با حمایت غربی‌ها و با محوریت آمریکا جنایاتی را انجام می‌دهد که در تاریخ بشری بی‌سابقه است.

این بیانیه می‌افزاید: آمریکایی‌ها بدون هیچگونه محدودیت و ملاحظه‌ای هر سلاح و امکاناتی را که این رژیم و نخست وزیر خونخوار آن درخواست می‌کنند، در اختیار او قرار می‌دهند و در ظاهر در نقش میانجی بازی می‌کنند ولی در باطن شریک تمام این جنایات و نسل‌کشی علیه مسلمانان هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این بیانیه تاکید کرد: این جنگ نیابتی که توسط آمریکا و پادویی انگلیس در یکی از مقدس‌ترین سرزمین‌های اسلامی اتفاق افتاده است، قطعاً شکست خواهد خورد و با پیروزی مسلمانان پایان خواهد یافت.

در ادامه این بیانیه آمده است: غرب بداند که با اعمال فشار بر ایران همانند اقدامی که در تحریم خطوط هوایی کشورمان انجام شد، به هیچ یک از اهداف شوم خود نخواهد رسید و ملت بزرگ ما در طی این ۴۵ سال شاهد اینگونه اقدامات خبیثانه بوده‌اند و همواره از این محدودیت‌ها فرصت ساخته‌اند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل همچنین ضمن محکوم کردن بیانیه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس، این ادعا‌ها را بی اساس خواند و بر مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه تأکید کرد و افزود: جزایر سه گانه ایرانی جزو لاینفک سرزمینی ایران اسلامی هستند و جمهوری اسلامی ایران اجازه دخالت در امور داخلی خود را به هیچ طرف خارجی نمی‌دهد.

ولایتی در این بیانیه تاکید کرد: باید تصریح و تاکید کنم که جمهوری اسلامی ایران به عنوان صاحب اصلی جزایر سه گانه با دقت تحرکات بدخواهان منافع ملی و منطقه‌ای را رصد نموده و پاسخ لازم را در مورد هرگونه تجاوزی به خاک کشورمان را خواهد داد و قطعیت این تعلق با چنین نشست‌های سست پایه و ادعای‌های بی اساسی خدشه دار نخواهد شد.

جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس و در نزدیکی تنگه هرمز قرار دارد که بر اساس اسناد تاریخی متقن از دوره هخامنشیان تحت حاکمیت ایران بوده‌اند و جزء جدایی ناپذیر از سرزمین ایران به شمار می‌روند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدولایی بازنشسته
۱۰:۴۹ ۲۶ مهر ۱۴۰۳
بعد از لبنان حالا نوبت ویرانی اماراته توسط یهودیان علیه مسلمانان به فرماندهی آمریکا وانگلیس
آخرین اخبار