رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه استان زنجان گفت: هم اکنون ترافیک در جاده‌های زنجان - بیجار به خصوص در مسیر دندی نیمه سنگین و حجم تردد در زنجان به سلطانیه و خرمدره نیز بالاست.

سرهنگ علی میناخانی گفت: در آخرین روز هفته تردد در جاده های استان به تدریج رو به افزایش بوده و بر این اساس سفرهای درون استانی نیز افزایش یافته است.

وی یادآور شد: هم اکنون میزان تردد در آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین بالاست به خصوص خودروهای باربری سنگین، کامیون‌ها، کشنده ها و تریلرها در این مسیرها تردد زیادی دارند که به دلیل شب‌رو بودن اغلب این خودروها به رانندگان آنها توصیه می شود بعد از چند ساعت رانندگی در محلی امن توقف کرده و استراحت لازم را داشته باشند و با هوشیاری کامل به مسیر خود ادامه دهند.

میناخانی با تاکید بر اینکه رانندگان باید با صبر و حوصله رانندگی کنند، اظهار داشت: اغلب تصادفات به دلیل عجله و شتاب در رانندگی است.

وی رعایت سرعت مطمئن و مجاز را لازمه رانندگی ایمن بیان کرد و گفت:‌ رانندگان و همه سرنشینان خودروها از کمربند ایمنی استفاده کنند و از تلفن همراه که بدترین همراه هنگام رانندگی است پرهیز نمایند.

میناخانی افزود: در آخر هفته تردد موتورسیلکت سواران نیز افزایش می یابد بر همین اساس به این افراد توصیه می شود از کلاه ایمنی استفاده کنند و با احتیاط بیشتری برانند.

وی مهمترین علت فوتی های تصادفات را بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد و گفت: ۶ تخلف حادثه ساز شامل سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه، نبستن کمربند ایمنی و خواب آلودگی است.

برچسب ها: ترافیک ، پلیس راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.