مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه از هوشمندسازی نظارت ماشین آلات دهیاری‌های استان خبر داد و گفت: این ماشین آلات به سامانه موقعیت یاب و نظارت هوشمند مجهز می‌شود.

محمدجواد خجسته در نشست نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سه استان همجوار کرمانشاه، کردستان و ایلام به میزبانی استانداری کرمانشاه افزود: با اجرای این سامانه عملکرد ماشین آلات دهیاری‌ها به صورت هوشمند و آنلاین مورد نظارت قرار می‌گیرد و جامعه هدف روستایی از مواهب آن در جهت بهبود وضعیت محیطی خود بهره مند می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه ادامه داد: بر اساس اطلاعات سامانه ای، دهیاری‌های استان دارای ۲۸۵ نوع ماشین آلات هستند که با افزودن ۸۸ نیسان کمپرسی جدید عملا راه را بر روش‌های نظارتی سنتی و گاه سلیقه‌ای می‌بندد؛ لذا هوشمند سازی نظارت و کنترل، اولویت مهم و جزو سیاست‌های اصلاحی و ابلاغی این دفتر در سال جاری است.

خجسته تصریح کرد: بررسی‌های کشوری در حوزه ماشین آلات دهیاری‌ها تصمیم سازان را به این نتیجه رسانده که به سمت هوشمندسازی امورات دهیاری‌ها بروند و از اتلاف منافع جلوگیری و به بهبود بهره وری آنها کمک کند.

وی تصریح کرد: این سامانه صرفا موقعیت یاب نیست بلکه به صورت چند منظوره و هوشمند بر بسیاری از فعالیت‌های ماشین آلات دهیاری‌ها نظارت و ارسال گزارش می‌کند و عملا جایگاه بهره وری تجهیزات دهیاری‌ها در حوزه ماشین آلات را ارتقا می‌دهد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه اضافه کرد: بر اساس تصمیمات این نشست با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تا ۲ ماه آینده همه ماشین آلات دهیاری‌های استان زیر چتر نظارت هوشمند قرار خواهند گرفت.

در این نشست «حسنی» مسوول حوزه تجهیزات و ماشین آلات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور توضیحات مفصلی در خصوص این سامانه بیان نمود.

در ادامه مدیران کل دفاتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کردستان و ایلام به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

این جلسه با حضور مدیران کل حراست و بازرسی و مدیر حوزه فناوری استانداری کرمانشاه و استان‌های ایلام و کردستان برگزار شد.

برچسب ها: دهیاری ، ماشین آلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.