استاندار کرمان با انتقاد ازفرایند کار در شرکت‌های بزرگ صنعتی واقتصادی گفت: بیشتر کار شرکت‌های بزرگ تفسیم سود بین خودشان است.

محمدمهدی فداکار در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: صنایع بزرگ پیشران هستند چراکه جدول اعداد بزرگ دارند، امکانات بیشتر و می‌توانند ظرفیت ساز برای شرکت‌های کوچک باشند ولی در استان ما این بخش سهم کمی دارد.

وی افزود: خوب است شرکت‌ها باظرفیت مالی وارزش افزوده بالا داشته باشیم ولی عیب کار اینجاست که در کنار این قصیه، شرکت‌های کوچک ومتوسط باغفلت مدیران ایحادنشده است.

استاندار کرمان گفت: اکنون در شرکت‌ها مدیران بومی بوده اند کار متفاوت‌تر است اکنون در فولادخیلی سطح کاربهتر و مسئولیت‌های اجتماعی شان را نیز قبول داشته واجرا میکنند. 

وی تصریح کرد: مدیران بومی خودشان انگیزه دارند، برعکس مدیران غیربومی که انگیزه دیگران راهم کم می‌کنند.

وی با انتقاد از برخی شرکت‌ها نظیر مس گفت: شرکت مس پروژه بهره برداری را با ماهی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیاردتومان صورت وضعیت به شرکتی خارج استان در یزد می‌دهد که باید تعیین تکلیف شود.

فداکار بیان کرد: درقضیه مسئولیت‌های اجتماعی باید دقت شود اظهارنظر‌هایی که می‌شود اصولی باشد چرا که‌این شرکت‌ها دنبال این هستند حتی این هزینه را برای مسئولیت‌های اجتماعی نپردازند. 

 

وی افزود: کمک کنیم برای هدفمندشدن این مسئولیت‌ها ولی بهتر است خیلی ورود غیرتخصصی به این مسأله نشود. 

استاندار کرمان گفت: مهم‌ترین مشکل ما در صنایع خرد تامین مالی است که بهتر است توسط شرکت‌های بزرگ انجام شود به شرط ٱنکه شرکت‌های بزرگ خودشان درگیر مسائل مالی نباشند. 

وی بیان کرد: خدمات زیربنایی شرکت‌ها به دستگاه‌ها خسته میکنند سرمایه گذار را که باید فکری اساسی برایش کرد. 

نماینده دولت در استان اظهار کرد: شرکتی که توقع داریم تامین مالی کند اکنون خودش دنبال منابع است و کمکی به ما نمی‌کند و منابع مالی دراین شرکت‌ها ۸۰ تا ۹۰ درصد توزیع می‌شود و پولی دیگر نمی‌ماند.

استاندار کرمان گفت: فشار گذاشتن روی این شرکت‌ها نیز کار را دچارمشکل می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار