مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین از راهیابی ۲ اثر نمایشی از کانون استان به بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان خبر داد.

سیدعلی اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین گفت: نمایش (کلاه جادوی گُسن) نوشته حامد مکملی و به کارگردانی مرتضی نجفی از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که شیما برناس، نکیسا ناپلئونی، عاطفه مرتضوی، سید ابراهیم میرقاسمی، محسن گیلک زاده، محمد یغمایی، افشین نادرخانی، امیر بهرامیان، مصطفی کرمی، سپهر اسلام منش و ارمغان حسینی بازیگران آن هستند.

وی اضافه کرد: نمایش کلاه جادوی گُسن قصه گُسن، دختری است که برای بازپس‌گیری آرزو‌ها و رویا‌های شهر از هفت خوان گذر کرده و به خانه دیو‌ها می‌رود.

موسوی یادآور شد: نمایش صحنه‌ای «حکایت لوطیان مرد رند» به نویسندگی یدالله آقاعباسی و کارگردانی کیوان حبیبی قرآنی نیز مجوز حضور در رقابت نهایی این جشنواره را به دست آورده است.

به گفته این مسئول، بازیگران این نمایش کیوان حبیبی، علی رییسی، بهمن سخاوت فر، محسن خانعلی پور، فریناز شیرخانلو، امین قاسمی و عرشیا حسن زاده هستند.

وی افزود: آذر متفکر مشاور کارگردان و طراح لباس، حمیده انبارلویی دستیار کارگردان، کیوان حبیبی طراح صحنه و امین علی‌نیا سازنده دکور، طراح پوستر و بروشور این نمایش هستند.

موسوی ادامه داد: دوخت لباس را الهه متفکر، تصویرسازی را فرید آمالی انجام داده و آهنگ‌سازی را فرامرز نصیری بر عهده داشته و نوازندگان آن سعید کاکاوند، بهزاد سلیمی، میلاد ملک‌محمدی و فرامرز نصیری هستند.

به گفته این مسئول، پدر خانواده دچار فقر مالی است، پس تنها سرمایه خود که یک گاو است را به پسرش می‌دهد تا در بازار بفروشد پسر گاو را به بازار برده و لوطیان آن را به قیمت بز خریداری می‌کنند و سر پسر کلاه می‌گذارند، پدر نیز قسم می‌خورد که این داستان را جبران خواهد کرد و این خود آغاز ماجرا است

موسوی یادآور شد: بیست و نهمین «جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان» به دبیری امیر مشهدی عباس توسط اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت شهرداری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و انجمن هنر‌های نمایشی ایران آبان ماه سال جاری با شعار «تئاتر گفت‌وگوی بدون مرز» و با هدف «تقویت هم‌دلی و همراهی، رشد و آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران از مسیر هنر نمایش» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین یادآور شد: تحقق مشارکت اجتماعی کودکان و نوجوانان، ارتقای سطح فرهنگ عمومی، تقویت بنیان‌های اصیل خانواده و ارتباط نسل‌ها، آموزش شهروندی و افزایش مسئولیت پذیری با ایجاد زمینه مشارکت فعال کودکان و نوجوان ایران زمین در تولید آثارنمایشی به عنوان بخشی از حقوق قشر پویا و اثر گذار جامعه، بخش دیگری از اهداف ستاد برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.