نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس گفت: ۷۰ کیلومتر از راه آهن شرق در خراسان جنوبی آماده ریل گذاری است، اما تزریق اعتبار کند صورت می‌گیرد.

اسحاقی نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در برنامه میز خبر صدا و سیمای استان با اشاره به حادثه معدنجوی طبس گفت: داغ کارگران فوت شده در این حادثه به سادگی سرد نخواهد شد و باید مسئولین به ایمنی معادن توجه داشته باشند.

او با بیان اینکه باید گزارشی متقن از سوی هیئت پارلمانی مجلس تهیه شده و در صحن علنی قرائت شود، افزود: با توجه ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس در خصوص استنکاف مجموعه‌ها از قانون، باید گزارش حتما قرائت شود و قصور را مشخص کرد و جرم انگاری را نیز می‌توان پیگیری کرد.

اسحاقی با اشاره به طرح راه آهن خراسان جنوبی اظهار کرد: نکته اول این است که قبلا برای پیشرفت این طرح اهتمامی وجود نداشته، اما در دولت سیزدهم و با ورود جدی استاندار به این موضوع، به طرح شتاب بخشیده شد و رهبر معظم انقلاب نیز بر انجام این موضوع تأکید دارند و برای تأمین اعتبار از طریق تهاتر نفت استجازه صورت گرفته است.

نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اعتبار از سوی دولت تأمین نمی‌شود که با تغییر دولت‌ها نگاه برای تأمین اعتبار تغییر یابد.

او گفت: لازمه سرعت دادن به این طرح این است که دولت مجوز تهاتر نفت را سریعتر اعطا کند و اگر تعللی صورت گیرد، نیاز بیشتری به اعتبار خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید


اسحاقی از ورود دفتر بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری به این موضوع خبر داد و تصریح کرد: در صورتی که وزیران مربوطه در این حوزه کم کاری داشته باشند، نمایندگان مجلس می‌توانند از ظرفیت‌های قانونی خود برای پیگیری موضوع استفاده کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نباید از نفوذ‌ها استفاده شود، زیرا در برخی جا‌ها نفوذ صورت گرفته و پس از تهاتر نفت، پول به طرح دیگری می‌رود و به راه آهن داده نمی‌شود.

او گفت: مجمع نمایندگان خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان اجازه نخواهند از اموال مردم دزدی صورت بگیرد و باید اعتبارات به این طرح بیاید.
اسحاقی گفت: هم اکنون از حدود ۲۷۰ کیلومتر مسیر راه آهن در خراسان جنوبی، حدود ۷۰ کیلومتر آماده ریل گذاری است.

تزریق حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای زیرسازی راه آهن

مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در این برنامه، ۱.۷ میلیارد یورو را اعتبار تخمین زده شده برای این طرح عنوان کرد و گفت: این یکی از ۵ طرح تحول زای ریلی است که در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه پیمانکاران خوش نام و متعهد برای این طرح مشخص شده است، افزود: زیرسازی حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد که تزریق شده است و در مرحله روسازی نیز نیازمند اعتبار بیشتر و زمان کمتری هستیم.

مودی بیان کرد: اعتباری از این طرح کاهش نیافته، اما روند تخصیص کند شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: کریدور شرق طرحی اولویت دار در کشور است و توجیهات کارشناسی نیز در حال انجام است و این طرح پیشرفت زیادی نسبت به دیگر طرح‌های وزارت راه و شهرسازی دارد.

اهمیت ساخت راه آهن با توجه به ظرفیت‌های معدنی

ذاکری مدیرعامل شرکت راه آهن کشور نیز در این برنامه گفت: احداث این خط با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و معدنی بسیار مهم است و برای بخش مسافری نیز حائز اهمیت است.

او افزود: تا پایان سال شاخه جنوبی این کریدور از چابهار تکمیل خواهد شد، اما به دلیل تکمیل نشدن قسمت شرقی، برای انتقال بار باید قطار به سمت مرکز کشور برود و امیدواریم که قسمت شرقی نیز تکمیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.