سخنگوی ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی امروز از آغاز مرحله "فعال" رزمایش روبژ ۲۰۲۴ (سرحد ۲۰۲۴) ویژه نیرو‌های استقرار سریع در تاجیکستان خبر داد.

ولادیسلاو شچگریکوویچ به خبرگزاری تاس گفت: مرحله فعل رزمایش روبژ ۲۰۲۴ (سرحد ۲۰۲۴) نیرو‌های استقرار سریع در میدان تیر "خُرب میدان" تاجیکستان آغاز شده است.

برپایه این گزارش، «امامعلی صبیرزاده» رئیس ستاد کل ارتش و معاون اول وزیر دفاع تاجیکستان نیز در ارتباط با این رزمایش گفت: دفع تهاجم نظامی خارجی، مقابله با چالش‌ها و تهدید‌های امنیتی و انجام عملیات ضد تروریستی از اهداف رزمایش امسال است.

وی خطاب به نیرو‌های شرکت کننده گفت: این موضوع به ویژه برای تاجیکستان که در خط مقدم مرز‌های جنوبی سازمان پیمان امنیت جمعی است، اهمیت دارد.

«سپهبد خاسان کالویف» (Khasan Kaloyev) معاون اول ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی نیز تصریح کرد: نیرو‌های استقرار سریع منطقه آسیای میانه که در سال ۲۰۰۱ و در بحبوحه افزایش تهدید‌های تروریستی بین المللی تأسیس شدند، بخش کلیدی سیستم امنیت جمعی سازمان پیمان امنیت جمعی محسوب می‌شوند.

به نوشته تاس، مرحله فعال رزمایش روبژ ۲۰۲۴ از ۱۷ تا ۲۱ اکتبر (۲۶ تا ۳۰ مهر) برگزار می‌شود. در این رزمایش، یک هزار و ۵۰۰ نظامی از کشور‌های قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان شرکت کرده و ۲۵۰ دستگاه تجهیزات نظامی از جمله هواپیماها، بالگرد و پهپاد حضور دارند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار