بر اساس گزارش دولت آلمان، طی دو ماه گذشته، دولت این کشور محموله‌های تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی را به ۳۳.۷ میلیون دلار افزایش داده است.

طی هشت هفته گذشته، دولت آلمان صادرات تجهیزات و مهمات نظامی به رژیم تروریستی اسرائیل را به ارزش حدود ۳۱ میلیون یورو (۳۳.۷ میلیون دلار) تایید کرده است که بیش از دو برابر صادرات در کل باقی مانده سال است.

براساس گزارش المیادین، در گزارشی که وزارت اقتصاد آلمان به کمیته پارلمانی ارائه کرده و به خبرگزاری‌های آلمان رسیده، آمده است: مجوز صادرات تسلیحات ساخت آلمان به ارزش ۴۵.۷۴ میلیون یورو به مقصد اسرائیل تا ۱۳ اکتبر صادر شده است.

در حالی که هم اکنون مشخص نیست که چه نوع تسلیحات و تجهیزات نظامی در محموله‌های ارسالی به رژیم تروریستی گنجانده شده است، وزارت آلمان با استناد به محرمانه بودن تصمیمات مربوط به مجوز‌های صادراتی که توسط شورای امنیت فدرال گرفته شده است، از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

با این وجود در این گزارش به دسته بندی کالا‌ها از جمله مهمات، بمب و کشتی‌های جنگی اشاره شده است. وزارت اقتصاد آلمان در گزارش خود به کمیته تایید کرد: هیچ ممنوعیتی برای صادرات سلاح به اسرائیل وجود ندارد. تصمیمات مربوط به مجوز‌ها به صورت موردی و با توجه به وضعیت مورد نظر اتخاذ می‌شود.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان امروز پنجشنبه در بیانیه‌های خود در پارلمان آلمان از تحویل سلاح‌های بیشتر به رژیم تروریستی اسرائیل خبر داد و ادعا کرد: دستیابی اسرائیل به سلاح و تجهیزات نظامی بخشی از توانایی آن برای دفاع از خود است.

پیشتر وزیر امور خارجه آلمان در سخنرانی خود در پارلمان این کشور به دفاع از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و همچنین حمایت کشورش از رژیم اشغالگر پرداخته و گفته بود رژیم تروریستی اسرائیل برای دفاع از خود حق دارد غیرنظامیان را به قتل برساند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار