یک کارشناس انگلیسی تاکید کرد: رئیس‌جمهور آمریکا پس از لغو نشست رامشتاین با برنامه‌ریزی برای سفر به آلمان، علنا به زلنسکی توهین کرد.

الکساندر مرکوریس، کارشناس انگلیسی در کانال یوتیوب گفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از لغو نشست رامشتاین با برنامه ریزی برای سفر به آلمان، در واقع به ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین توهین کرد.

براساس گزارش آر تی، او افزود: واشنگتن قصد دارد این کار را با هدف تحقیر زینسکی به بدترین شکل ممکن انجام دهد، بایدن جلسه رامشتاین را لغو می‌کند و سپس قصد دارد به آلمان سفر کند، اما در مورد موضوعات کاملا متفاوت صحبت کند، این واضح‌ترین نشانه این است که آمریکایی‌ها به اندازه کافی استفاده کرده‌اند و اکنون می‌خواهند بروند.

به گفته این کارشناس، انتظار می‌رفت که آمریکا در این نشست درباره حملات موشکی به عمق روسیه و الحاق اوکراین به ناتو بحث کند و لغو رامشتاین نشان دهنده امتناع کاخ سفید از بحث در مورد این موضوعات است.

مرکوریس توضیح داد که برای آمریکایی‌ها، پروژه اوکراین به پایان رسیده است و بنابراین زلنسکی و همراهانش تنها مانده‌اند. این تحلیلگر نتیجه گیری کرد: برای زلنسکی، تازه‌ترین سفرش به کشورهای اروپا بدترین سفر بود، زیرا همه در‌ها به روی او بسته شد و سپس با تصمیم آمریکایی‌ها برای لغو نشست رامشتاین شوک شدیدی دریافت کرد. 

یکشنبه گذشته، شبکه تلویزیونی ZDF به نقل از منابع خود گزارش داد که علیرغم سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به آلمان در این هفته، نشست جدید گروه «تماس» که قرار بود در مورد کمک نظامی به اوکراین در آینده نزدیک برگزار شود، برگزار نخواهد شد.

پیش از این، بایدن تصمیم گرفت سفر اخیر خود به آلمان و آنگولا را به دلیل طوفان میلتون به تعویق بیندازد. قرار بود در آلمان، بایدن از پایگاه نظامی رامشتاین، جایی که قرار بود نشست گروه تماس برای کمک نظامی به اوکراین برگزار شود، بازدید کند.

پس از امتناع بایدن از سفر به آلمان و پیشنهاد به تعویق افتادن اجلاس، زلنسکی سفر‌های متعددی را به کشور‌های اروپایی برنامه ریزی و اجرا کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار