رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در افغانستان خواستار حضور نماینده‌ای از افغانستان در نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل در آذربایجان شد.

 «رزا اوتنبایوا» نماینده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل و رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در افغانستان(یوناما) خواستار اشتراک نماینده‌ای از افغانستان در نشست آتی تغییرات اقلیمی سازمان ملل در آذربایجان شد.

یوناما با انتشار پیامی به نقل از اوتنبایوا در «ایکس» نوشت: با توجه به سطح آسیب‌پذیری، نمی‌توانیم یک سال دیگر بدون حضور صدای افغان‌ها در این بحث جهانی مهم درباره تغییرات اقلیمی بگذرانیم.

بیست‌ونهمین کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل موسوم به «کوپ 29» قرار است در ماه نوامبر سال جاری میلادی در شهر باکو، پایتخت آذربایجان برگزار شود.

سال قبل در نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل که در امارات برگزار شد، نمایند‌ه‌ای از افغانستان دعوت نشده بود.

اداره‌ ملی محیط زیست افغانستان در آن زمان به دعوت نشدن در این نشست اعتراض کرد و آن را «جفا» و‌ «ظلم بزرگ» به مردم افغانستان خواند.

گفتنی است افغانستان تنها 0.3 درصد از گازهای گلخانه‌ای جهان را تولید می‌کند و کمترین سهم را در تغییرات اقلیمی دارد، اما براساس گزارش سازمان ملل متحد، این کشور در میان 10 کشوری است که در معرض آسیب‌پذیری شدید از تغییرات اقلیمی و بلایای طبیعی قرار دارد و از پیامدهای آن آسیب شدید دیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.