مراسم نمادین عهد جانان ویژه بیعت نومعلمان استان قم با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

یک هزار و ۴۰۰ نو معلم قمی امروز در مسجد مقدس جمکران در مراسم نمادین عهد جانان، با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بیعتی دوباره بستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: این همایش با هدف تاکید بر شغل انسان ساز معلمی و تربیت سرباز برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هر سال در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود. علیرضا رحیمی با عنوان اینکه در سال تحصیلی جدید هزار و چهارصد معلم به خانواده بزرگ آموزش و پرورش قم اضافه شده اند افزود: این معلمان در بخش‌های آموزگاری، دبیری، هنرآموزی، مربی بهداشت، مربی تربیت بدنی و آموزش دانش آموزان استثنایی فعالیت می‌کنند. وی تاکید کرد: امسال کمبود معلم در مراکز آموزشی نداریم و استان قم در این زمینه وضعیت مطلوبی دارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم در این مراسم با اشاره به شبهه افکنی دشمنان به منظور تضعیف مبانی دینی دانش آموزان گفت: معلم باید با مطالعات جانبی در کنار درس، در زمینه پاسخگویی به شبهات توانمندباشد تا از انحراف افکار در جامعه جلوگیری شود. 

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری افزود: داشتن حس دلسوزی، اخلاص، علم افزایی، داشتن مهارت‌های لازم، حسن اخلاق، نظم در امور و داشتن ظاهری آراسته از ویژگی‌های یک معلم نمونه و خوب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار